CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
12Next
Return to list New
View: 936|Reply: 25

Mencuci zakar di tandas awam

[Copy link]
Post time 23-11-2021 12:13 AM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Bagaimana dan dimana anda mencuci zakar selepas kencing di tandas awam?

Adakah satu kemestian bagi lelaki melayu  untuk mencuci zakar mereka selepas kencing walaupun berada di tandas awam?


Comments

a good topic to discuss  Post time 7-12-2021 04:45 AM

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 23-11-2021 01:02 AM From the mobile phone | Show all posts
Cuba hendak tahu adakah lelaki melayu digalakan ataupun kemestian untuk mencuci zakar setiap kali kencing walaupun berada di tandas awam?
Kekadang ternampak lelaki melayu terpinga-pinga mencari air selepas kencing terutama semasa kencing di urinal.
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 23-11-2021 08:46 AM From the mobile phone | Show all posts
Harap ada forumer yang sudi terangkan.
Reply

Use magic Report

Post time 23-11-2021 12:20 PM From the mobile phone | Show all posts
Ye mesti bersihkan lepas keluarkan najis

Comments

its good that u picked up the discussion; well done. i have continued it  Post time 7-12-2021 04:46 AM

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 23-11-2021 01:00 PM From the mobile phone | Show all posts
belimbingbesi replied at 23-11-2021 12:20 PM
Ye mesti bersihkan lepas keluarkan najis

Setiap Kali selepas kencing?
Pakai air Dari mana?
Reply

Use magic Report

Post time 23-11-2021 01:13 PM From the mobile phone | Show all posts
steven.l replied at 23-11-2021 01:00 PM
Setiap Kali selepas kencing?
Pakai air Dari mana?

Dalam tandas kan ada paip air. Kalau takde boleh guna tisu atau apa2 yang kesat
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 23-11-2021 01:26 PM From the mobile phone | Show all posts
belimbingbesi replied at 23-11-2021 01:13 PM
Dalam tandas kan ada paip air. Kalau takde boleh guna tisu atau apa2 yang kesat

Kalau kencing di urinal?
Sebab ada urinal yang ada paip panjang dan ada yang tiada.
Kalau yang ada paip itu bolehlah cuci tapi bagaimana yang tiada?
Reply

Use magic Report

Post time 23-11-2021 01:33 PM From the mobile phone | Show all posts
steven.l replied at 23-11-2021 01:26 PM
Kalau kencing di urinal?
Sebab ada urinal yang ada paip panjang dan ada yang tiada.
Kalau yang ada ...

Boleh isi air dalam botol atau paling tidak pun guna tisu (kalau takde air)
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 23-11-2021 01:36 PM From the mobile phone | Show all posts
belimbingbesi replied at 23-11-2021 01:33 PM
Boleh isi air dalam botol atau paling tidak pun guna tisu (kalau takde air)

Oh macam itu. Patutlah kekadang jumpa tissue didalam urinal.
Boleh juga cuci zakar di basin selepas kencing kalau dapat jenis urinal yang jimat air.
Reply

Use magic Report

Post time 23-11-2021 01:38 PM From the mobile phone | Show all posts
steven.l replied at 23-11-2021 01:36 PM
Oh macam itu. Patutlah kekadang jumpa tissue didalam urinal.
Boleh juga cuci zakar di basin selepa ...

Ye betul. Sepatutnya tisu kalau diguna xboleh biar kat situ hahaha
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 23-11-2021 01:41 PM From the mobile phone | Show all posts
belimbingbesi replied at 23-11-2021 01:38 PM
Ye betul. Sepatutnya tisu kalau diguna xboleh biar kat situ hahaha

Urinal boleh jadi sumbat.
Ada tak orang cuci zakar di basin selepas kencing?
Reply

Use magic Report

Post time 23-11-2021 01:43 PM From the mobile phone | Show all posts
steven.l replied at 23-11-2021 01:41 PM
Urinal boleh jadi sumbat.
Ada tak orang cuci zakar di basin selepas kencing?

Mungkin ada kot.
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 23-11-2021 02:06 PM From the mobile phone | Show all posts
belimbingbesi replied at 23-11-2021 01:43 PM
Mungkin ada kot.

Kena tutup aurat kalau cuci di basin.
Takut orang ternampak
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2021 04:44 AM | Show all posts
steven.l replied at 23-11-2021 02:06 PM
Kena tutup aurat kalau cuci di basin.
Takut orang ternampak

the answer is simple sahaja Steven: cari jalan.
macam people tanya: macam mana u all dapat duit utk pergi haji ya, mahal tu? so masing2 akan mencari jalan nya sendiri

pepatah orang putih: when there's a Will, there's a Way
org melayu kata: jika hendak seribu daya, jika tak hendak, seribu dalih

org cina, apakah pepatah mereka?

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 8-12-2021 01:55 PM From the mobile phone | Show all posts
ipes2 replied at 7-12-2021 04:44 AM
the answer is simple sahaja Steven: cari jalan.
macam people tanya: macam mana u all dapat duit ut ...

Saya tak tahu perpatah cina sebab sekolah kebangsaan. Kalau tahu pun takut tersalah jemah.
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 9-12-2021 03:34 PM From the mobile phone | Show all posts
Kalau lelaki melayu kencing 5 kali sehari bermakna mereka cuci 7 kali sehari termasuk masa mandi.
Kalau andaian saya betul.
Reply

Use magic Report

Post time 14-12-2021 04:34 AM | Show all posts
steven.l replied at 8-12-2021 01:55 PM
Saya tak tahu perpatah cina sebab sekolah kebangsaan. Kalau tahu pun takut tersalah jemah.

tak apa, saya faham.
Reply

Use magic Report

Post time 14-12-2021 04:35 AM | Show all posts
steven.l replied at 9-12-2021 03:34 PM
Kalau lelaki melayu kencing 5 kali sehari bermakna mereka cuci 7 kali sehari termasuk masa mandi.
K ...

iya, bukan susah sangat pun.
bukan org melayu sahaja, sy rasa org cina, org india, org putih dan lain2 nya pon sama sahaja
ini adalah faktor kebersihan


Reply

Use magic Report

 Author| Post time 15-12-2021 01:53 PM | Show all posts
ipes2 replied at 14-12-2021 04:35 AM
iya, bukan susah sangat pun.
bukan org melayu sahaja, sy rasa org cina, org india, org putih dan l ...

saya tak pernah nampak lagi laki cina atau india cuci zakar di tandas awam.
kalau cuci pun bukannya selepas setiap kali kencing. mereka cuci semasa mandi sahaja.
Reply

Use magic Report

Post time 15-12-2021 11:39 PM | Show all posts
steven.l replied at 15-12-2021 01:53 PM
saya tak pernah nampak lagi laki cina atau india cuci zakar di tandas awam.
kalau cuci pun bukanny ...

sepatutnya dibersihkan
jika tengok guidelines of maintaining genital health, memang di seru bersihkan setiap kali
dan basuh tangan selepas memegangnya
poo dan pee dikeluarkan dari badan kerana ianya mengandungi bahan2 toxin dan bahan buangan
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 



Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

29-1-2022 09:04 AM GMT+8 , Processed in 0.091252 second(s), 22 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list