CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
View: 433|Reply: 1

[Perlis] Liputan telekomunikasi lebih baik terus dipertingkat

[Copy link]
Post time 13-11-2021 10:40 PM | Show all posts |Read mode
Liputan telekomunikasi lebih baik terus dipertingkat
| | 13 November 2021


Gambar hiasan - Foto 123RF

PADANG BESAR - Liputan telekomunikasi yang lebih baik terus diberi penekanan oleh Kementerian Komunikasi dan Multimedia (KKMM), bagi memastikan tiada rakyat tertinggal dalam mendapatkan maklumat semasa menerusi saluran yang disediakan kerajaan.


Timbalan Menteri Komunikasi dan Multimedia, Datuk Zahidi Zainul Abidin berkata, bagi tujuan itu, kerajaan sedang berusaha meningkatkan taraf liputan telekomunikasi di kawasan luar bandar.


“Ada kawasan yang kadang-kadang liputannya tidak kuat (merujuk kepada isyarat talian di telefon bimbit). Jadi, ini yang kita nak beri penekanan. Kita akan mengadakan pertemuan dengan wakil rakyat di negeri-negeri, untuk berbincang (keadaan liputan) dalam masa terdekat,” katanya kepada Bernama pada program bersama petugas barisan hadapan di Kampung Beseri Dalam dekat sini, pada Sabtu


Zahidi, yang juga Ahli Parlimen Padang Besar turut menyerahkan bakul makanan kepada 130 anggota Jabatan Sukarelawan Malaysia (Rela), sebagai menghargai jasa dan pengorbanan mereka yang bertugas ketika negara dilanda pandemik Covid-19.


Mengulas lanjut, beliau berkata, sesetengah kawasan sudah ada menara telekomunikasi tetapi menghadapi isyarat yang lemah, sekali gus memerlukan usaha kementerian mencari pendekatan berkesan bagi menambah baik kemudahan tersebut. - Bernama



Artikel Penuh : https://www.sinarharian.com.my/a ... -terus-dipertingkat
© 2018 Hakcipta Terpelihara Kumpulan Karangkraf

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 14-11-2021 12:59 AM | Show all posts
ahhh dorang nie cakap lebeh...nk letak pencawang p tgk dulu ramai ke tak org dok tmpt tu...takut xde untung nk buat duit...semua pasal duit...mn ader org nk rugi geng nie...sama je unifi masih guna wayar tembaga kt tmpt aku dh tahun 2021 dah...port pun limited...ingat org kg miskin ka nk limitkan port
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 



Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

28-5-2022 06:59 AM GMT+8 , Processed in 0.084704 second(s), 22 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list