CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
Author: saatchambizz

[Aduan] Pengalaman 2 yg dilalui...

 Close [Copy link]
Post time 6-3-2010 08:50 PM | Show all posts
hidup penuh dgn dugaan & cabaran..
kalo hidup statik ajer pon boring jugak kn....
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 6-3-2010 08:54 PM | Show all posts
81# midar

Dugaan n cabaran mematangkan kita..
kehiudpan ini indah..nikmatilah sebaiknya....
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 6-3-2010 08:59 PM | Show all posts
kisah 39

Masa sekolah Menengah
aku sekolah biasa
kat Masjid Tanah
kemudian tukar sekolah arab..
mula2 mmg pening betul...
1 hari ustaz tanya
makhraj alif kat mana
aku bantai jawab kat lidah
sebab lidah aku bergerak
aku hentam  jelah...
apa ag ustaz tu debik aku sebiji!
alif kat lidah!
smpai hari nie aku masih ingat dia punya debik...
sakitttttt...
nasib baik zaman tue xda teledera
kalu ada maww aku tepon 24 jam!
Reply

Use magic Report

Post time 6-3-2010 09:00 PM | Show all posts
Saatchabiz, sy suka baca ur pengalaman. Me more a reader, a listener. Harap dapat baca banyak lagi.
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 6-3-2010 09:02 PM | Show all posts
84# ayanglind

trima kasih krn suka baca..
kdg2 bila aku tulis pengalaman2 yg sedih
air mata aku merembes tringat kenangan lalu...
sbg manusia..
sedih ttp sedih....
pengalaman2 aku mengajar aku siapa itu manusia......
Reply

Use magic Report

Post time 6-3-2010 10:42 PM | Show all posts
Saye pun suke sgt la lepak sini.. bace kisah2 encik saat...n lain2... sbb kisah2 jujur mcm ni la yg buat kite ter JAGA.... ter SEDAR...

nak share satu kisah saye...

tahun 1998 ke 1999, yang pasti mase dok hostel

pagi tu aku nak balik kampung, balik johor,
cikgu sekolah yg anto ke stesen bas (terima kasih cikgu, jasamu dikenang)
sampai bas stand,
aku pun dgn beg balik kampung kat tangan, menuju ke bas.
Bas dah sampai, ok salam cikgu, n bye bye cikgu wan.
Aku pun jalan ke bas... tibe2
alamak, apesal belakang aku ringan, adoi, beg sandang yg ade teket bas tertinggal kat hostel
masa tu, bas dah nak gerak...
aku kat pintu bas, ade pakcik konduktor, aku cakap "akcik, boleh tak saya nak balik asrama kejap, teket tertinggal?"
Pakcik tu kate tak boleh, bas dah nak gerak.. (aku dah cuakk, nak nanges... aku try merayu lagi, cakap elok2 suara pun dah jadi serak2 sedih, terpikir mcm2)
Aku merayu2 dah mcm drama swasta lak kat situ, semua penumpang tgk aku..
aku dah tak rase malu...
Tapi, pakcik tu maki-maki aku balik, cakap dah sampai masa ni, tak boleh tunggu dah!!! sampai sekarang aku terngiang-ngiang...
Namun,
kesan makian itu tidak mematahkan semangat aku..
Aku pun bla... dan cari teket baru...
Itulah pengalaman pertama dimaki hamun seorang pakcik bas...
Aku ibaratkan diri aku waktu tu mcm seorang pengemis yang tidak dilayan ketika meminta sedekah....

sedih nye tak terkata... tp tak nangis pon!

pendekkan cerita...  patah balik hostel amek beg. beli teket baru, tp bas malam...

Alhamdulillah, yg penting selamat...


sorry...en. tumpang share sama....
Reply

Use magic Report

Post time 6-3-2010 10:50 PM | Show all posts
harap-harap en. Saat tak de dlm bas waktu tuh... heehheheeh...

tgk sorang budak pompuan ketot kene maki...
Reply

Use magic Report

Post time 6-3-2010 11:40 PM | Show all posts
84# ayanglind

trima kasih krn suka baca..
kdg2 bila aku tulis pengalaman2 yg sedih
air mata aku merembes tringat kenangan lalu...
sbg manusia..
sedih ttp sedih....
pengalaman2 aku mengajar a ...
saatchambizz Post at 6-3-2010 21:02

ye, kita tend untuk lebih ingat pengalaman yang sedih berbanding yang menyeronokkan. but then, bila aku kenang2 balik, rasa kelakar pun ada. we'll never learn without mistakes.
Reply

Use magic Report

Post time 7-3-2010 12:19 AM | Show all posts
67# cik_puan
waaa...tak sangka cikgu sheng
w/pun kondem melayu
tapi dihati dia sebenarnya tidak
sbb dia terhutang budi ngan cikgu melayu
Reply

Use magic Report

Post time 7-3-2010 12:22 AM | Show all posts
77# saatchambizz
selalunya..bisnezman yg nampak sempoi penampilan dan ketrampilan
sebenarnya kaya dgn duit
sebaliknya..yg menunjuk kaya..pakai smart..keter merc/bmw bagai
walhal sebenarnya kaya dgn hutang
Reply

Use magic Report

Post time 7-3-2010 02:27 AM | Show all posts
kalau boleh..gtaulah umo ko tym pengalaman2 ko tu..
hehe...
senang aku nak relate kisah2 idop ko
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 7-3-2010 09:42 AM | Show all posts
kisah 40

Aku sdg duudk lepak kat kedai makan
ada abang sebelah aku...
dia tanya nama apa?
aku jwb tengoklah jam...
dia tengok punya tengok...
xda pun nama ..
yg ada CItizen
takkan nama ko citizen?
aku kata bukan...
Puas dia belek2...
dia kata  nombor 1
aku kata bukan..
dia tengok lagi...
last2 dia mengalah...
aku cakap jam ada berapa jarum?
dia kata 3
aku cakap salah 1 jarum nama aku
owh!
nama ko saat!
yea betul...... !
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 7-3-2010 09:43 AM | Show all posts
91# Duta lover

hehhe....
nih nak nak biografikan hidup aku apa???
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 7-3-2010 09:45 AM | Show all posts
86# jhu_lian

kalu aku kena gtu,pi repot polis,bayar lawyer 3k
saman dia..
last2 dapat gak 10k buta2!
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 7-3-2010 10:11 AM | Show all posts
kisah 41

masa form 1
aku sekelas dgn Rosnah
kat SMR Masjid Tanah
skrg dah tukar nama
ntah anma apa skolah tue
aku suka Rosnah..
dia free hair...
kdg2 suka jolok2 pembaris kat rambut dia..
aku dok belakang dia..
kami mmg rapat..
dia lemah sejarah n Perdagangan
aku byk ajar dia..
tup3
aku pindah skolah arab
kami pn berpisah...
masih tringat2 rambut n senyuman dia..
di manakah dia?
dah ajdi ibu 10 anak kot...
puluhan tahun berllau
namun masih ku ingat senyumannya..
Rosnah oh Rosnah!
Reply

Use magic Report

Post time 7-3-2010 10:12 AM | Show all posts
Best2 pengalaman hidup saat ni..bleh jadikan tauladan...haku baca dr smlm sampai tertido..

Perkongsian yang baik...
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 7-3-2010 10:23 AM | Show all posts
96# n.lee18

terima kasih daun keladi
umo pnajng tulis ag!
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 7-3-2010 10:28 AM | Show all posts
Kisah 42

aku jumpa kawan lama
dia kerja kerajaan
dulu kawan masa kanak2
skrg dah jadi Tim pengerusi
Pengerusi CM...
dia x kenal aku lagi
aku jumpa n borak2...
dia tanya wat pe nak jumpa sy?
aku jawab...
Katak kan bila dia dah jadi katak
dia lupa asal dia berudu....
Almaklum dah pandai lompat sana sini...
aku pun blah...
dia masih trpinga2 sindiran aku....
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 7-3-2010 10:32 AM | Show all posts
Kisah 43

Masa tue bru alik dr Bangkok
turun kat golok
smpai sempadan,cop visa masuk Mysia
lps cop ada Mamat polis...
dia tgk mata aku merah je..
mata aku mmg selalu merah sbb kurg tido n banyak membaca..
dia bw aku ke dalam
n suruh aku kencing
aku kencing je dalam botol
dia check kencing aku...
then suruh aku blah..
sebelum aku blah aku cakap
nilah kali pertama dalam hidup aku kena cek air kencing...
then aku bg bsnes kad...
dia tgk2 dan minta maaf banyak2...
ko ingat aku pi siam jual dadah???
smpai hari nie aku ingat muka mamat tue...
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 7-3-2010 10:35 AM | Show all posts
kisah 44

Masa tue aku kat Ranau
sejuk....nyaman
anak dara putih2 n lawa2...
yg aku hairan...
n tertanya2..
napa rumah mcm reban pun pakai astro??
depa nie rumah buruk tp kaya?
aku pi umah kawan aku
dulu sama2 blajo obersea
baik orgnya...
aku tanya kemusykilan aku...
owh....katanya..
sini kalu x pakai astro..semua channel xleh tengok...
kalu tv1 nmpak org mcm jembalang...
owh gtu.......
barulah aku tahu
rupanya susah dapat channel
antena tinggi 15 meter pn x dapat...
jadi trpaksalah pakai astro...
kayo astro....
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 



Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

23-5-2022 05:20 AM GMT+8 , Processed in 0.086195 second(s), 19 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list