CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
Author: saatchambizz

[Aduan] Pengalaman 2 yg dilalui...

 Close [Copy link]
Post time 5-3-2010 01:50 PM | Show all posts
59# saatchambizz

nape x minum?sebab x sejuk ke?
tabasco Post at 5-3-2010 13:12


kemungkinan pekedai guna benda yg x elok sbg pelaris
Reply

Use magic Report

Post time 5-3-2010 01:59 PM | Show all posts
berlaku hari rabu lps
petang2 kan hujan + kilat skng ni.
ms aku kuar dr opis hujan baru renyai2 + kilat yg x brp kuat
sbb ujan ramai yg dok berteduh bwh bangunan
aku yg berpayung ni dgn riaknya berkata dlm hati
"kesian nkorang, tu la dh tau ptg2 ujan bw la payung mcm aku ni"
dan2 tu jugak angin kuat terpa payung aku, sampai kain pd payung aku tercabut
yg tinggal hanya lidi payung.
aku tutup payung yg x mcm payung dh tu, letak tepi pokok bunga tp jln
mujur teksi lalu, aku tahan teksi
malu betul rasanya pd Allah, pd org2 td
Reply

Use magic Report

Post time 5-3-2010 02:05 PM | Show all posts
61# cik_puan


ooo gitu ek..tapi kalau oren tu baru dibuat dan ade ais kan amik masa gak air tu utk sejuk.
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 5-3-2010 02:15 PM | Show all posts
60# tabasco

Tuan Guru aku pesan
kalu air sejuk bawah panas
kalu air panas bawah sejuk
Jangan minum...
santau atau sesuatu yg mmebahayakan!!!

Ramai dah kena..jadi beringat2lah....
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 5-3-2010 02:19 PM | Show all posts
kisah 36

aku tiba2 tak boleh tidur..
sering menangis..
beberapa hari...
hingga aku lupa nama aku
hgga aku lupa nmbor pin ATm aku...
aku jumpa Tuan Guru
ktnya somedody try to make u insane...
dia nasihatkan aku
keluar negara 3 bulan
Banyakkan baca ayat Qursi sepanjang masa...
Alhmdulillah
aku ikut nasihat dia
smpai hari nie aku sihat walafiat..
trima kasih Tuan Guru.....
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 5-3-2010 02:26 PM | Show all posts
Kalu umo panjang..aku nak tulis smpai 10 ribu kisah2 pengalaman aku....
Biar therad nie jadi thread tauladan dan panduan.
Biar pmbaca membaca n ambil iktibar
apa yg telah berlaku dalam hidup aku

Namun aku jg manusia biasa...
yg ada tggungjawab dan kesibukan...
tidak pernah merasa rehat
tidak pernah berasa puas...
bekerja dan bekerja
workaholic......
hgga hujung nyawa....

Aku adalah manusia biasa
pakai jeans dan tshirt
main bowling sekali sekala
tgk wayang sekali sekala...
Bertemu ribuan manusia
ada sebab dan tanpa musabab
Kdgkala kebetulan
namun kebetulan itu mmebuahkan idea
dalam mghasilkan post2 menarik buat pembaca...

aku sayang forum2 dalam intrnet....
namun ada yg busuk hati n nak nyahkan aku
sifat manusia...
mudah terasa..
mudah trkena...
mudah trperasan...

Kisah2 aku adalah kisah benar yg berlaku
dalam hiudp aku
dr kanak2 hgga dewasa....
Bukan kisah dongeng dahulu kala
Entah kan yea atau tidak
si Tanggang menjadi batu....

Aku hidup mencari kebahagiaan
kebahagiaan aku adalah kpuasan
aku ingin mati dengan tenang
sbgmana matinya seekor anak semut...
Tiada yg mmbenci atau mmbenci...


Hidup ini amatlah indah
namun ramai manusia sia-siakan

AKu sayang diri sendiri
namun nyawaku d tangan Rabb
yg takkan bagi tambahan umo wlu 1 saat
apa ag 2 saat
smpai masa,kita pergi...
Tinggallah saat sulaiman dalam kenangan.........
Reply

Use magic Report

Post time 5-3-2010 02:37 PM | Show all posts
ada satu peristiwa yg aku masih ingt sampai sekarang.

kt sek rendah dulu ada srg cikgu Cina nama David Sheng Keng Guan
kami pgl cikgu sheng, dia ajar b.inggeris
aku suka tgok penampilan cikgu ni kemas & sgt bersemangat dan berdedikasi
tp satu jer yg aku x suka, dia suka kondem org Melayu
dia serius ms mengajar, tgok dia senyum pun senyum sinis ms sindir org Melayu je
(pd fikiran aku ms tu la)
aku suka sgt cara dia mengajar sgt bersemangat,dia ajar aku masa darjah 4 dan 5
pernah sekali tu ms gotong royong, dia suh srg budak ni amik plasti yg ada dlm selut/ tanah becak. budak ni mcm geli nk amik. terus dia sound.
"hari2 pegang taik pun masih geli ka" (hari2 basuk berak ngn tangan)

ms hari terakhir kt kelas sblm kami nk exam UPSR
dia tak ngajar tp suh tanya apa2 soalan yg x faham pasal B.I
biasa la , ada 2-3 soalan jer. cikgu sheng tgok muka bdk2 srg2
mcm risau jer.
pastu dia cerita kisah hidup dia.
dia ckp ms kecik dia miskin sgt.
mak ayah dia petani. mau mkn pun susah
hari2 mkn bubur nasi, beras sikit tp air bnyk, berlauk kicap.
ms dia nk msk darjah 2, ayah dia suruh berenti sek sbb tak mampu sgt2
abang dia dh benti tp dia taknak , dia nangis2 nk pg sek.
ada srg cikgu ni byk tolong dia, sbb cikgu tu la dia blh sek balik.
cikgu tu byk tolong dia (ms ni mata cikgu sheng dh berair, hidung dh merah)
dia xde wang cikgu tu kasi mkn. cikgu tu sll bg nasihat
suh dia belajar betu2 sbb dgn ilmu shj dia boleh ubah nasib keluarga.
sbb cikgu tu dia berjaya sampi sekarang.
dia takkan lupa jasa cikgu tu wp cikgu tu sudah meninggal
"sy masih ingat nama dia Cikgu Zubaidah"
"kerana dia la saya berada di sini hari ini, sbb saya telah berjanji pd diri saya, saya akan mebantu bangsa Melayu yg sama bangsa dgn cikgu Faridah sampai sy mati"

habis jer ayat tu cikgu sheng kesat air mata dan keluar kelas sambl wish gud luck kt kami.
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 5-3-2010 02:47 PM | Show all posts
67# cik_puan

mgkin dia kondem nak bg semangat anak Melayu berjaya..
ramai anak M gagal sbb pujian..kdgkala hinaan dan kritikan memajukan bgsa Melayu....
Reply

Use magic Report

Post time 5-3-2010 03:04 PM | Show all posts
67# cik_puan

mgkin dia kondem nak bg semangat anak Melayu berjaya..
ramai anak M gagal sbb pujian..kdgkala hinaan dan kritikan memajukan bgsa Melayu....
saatchambizz Post at 5-3-2010 14:47


aku pun fikir gitu jugak, lps dgr citer cikgu sheng tu.
ada lg yg pelik psl cikgu tu
ms kt perhimpunan kdg2 cikgu sheng sama2 tadah tangn dan amin kan doa.

aku sgt berharap agar dia di beri hidayah oleh-Nya
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 5-3-2010 03:33 PM | Show all posts
69# cik_puan

sbb dulu aku sekolah Mennegah pun guru cina
ajar b.i
dia sellau kritik bgsa Melayu
aku trima dgn trbuka...

alhmdulillah ramai anak Melayu berjaya dalam b.i..

aku ingat guru tue..
pakai skirt pendek atas lutut
gincu tebal gila..merah menyala2!

kalu dia sebut satu2 perkataan
trngaga besar mulut dia...
smpai aku nak ikut pun takut tak boleh tutp balik mulut....
Reply

Use magic Report

Post time 5-3-2010 04:22 PM | Show all posts
Patriotik sunggu doc itewwwwwwwww....

agak2...Doc kat sini ada tak yg berfikiran cam Doc tu???
medangmru Post at 4-3-2010 14:56


kisah abang teman aku ni, kira doktor pakar, klu sebut nama harus ada org kenal, slalu masuk tv lg,

klu dia nk, mmg kt mana2 dlm dunia ni dia bleh keje, malah sebut negara mana yg dia x penah g sama ada blaja atau mgajar

yg paling aku respek, klu tanya nape keje gomen yg banyk songeh x banyk pulangan, katanya dari kecik sampai besar kerajaan bagi dia peluang dan pelajaran, keje kt spital ni je yg dia tahu cara nk balas jasa gomen

aku penah kata, bkan ke tanggungjawab gomen bg rakyat pelajaran, kata dia tanggung jawab gomen bkan soal dia, tp tanggungjawab rakyat tu apa, ikut la camne masing2 nk tunai kan, tp mmg aku tahu yg dia bkan pengundi BN

mmg ada doktor yg mcm ni, cuma aku bnasib baik dpt jumpa sorang kt sini
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 5-3-2010 05:31 PM | Show all posts
71# LoneWolf

doc yg hebat..aku kagum...
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 5-3-2010 06:51 PM | Show all posts
jom join kuiz

http://mforum.cari.com.my/viewthread.php?tid=470981&extra=page%3D1
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 5-3-2010 08:02 PM | Show all posts
kisah 37

nanti aku sambung....
Reply

Use magic Report

Post time 6-3-2010 12:21 AM | Show all posts
66# saatchambizz
kalo org yg dlm forum nihh biasa arr ada porumer prangai lagu tuhh
berlagak pandai..cak pong..cak pong..kritik org
padahal..life diorang tu lagik teruk dari kita..
ntah..ntah..berporum pun pakai pc opis
poket tak berisi pun..tgh bulan dah kopak..
tak nak tunjuk kalah pada org lain
serba serbi nak komen cam hebat pandai
aku paling nyampah ngan org lagu ni..
kat porum ni teramat laaa..banyak..
Reply

Use magic Report

Post time 6-3-2010 12:22 AM | Show all posts
56# Duta lover
adlin aman ramlie..
aku pun rasa dia baik..tapi panas baran
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 6-3-2010 12:58 PM | Show all posts
kisah 37

Masa tue aku baru kenal
kawan ..
pasal nak bincang tender supply food
masa tue aku jumpa dia
kat Putra Jaya
1 time..
dia pakai jeans n pagoda
naik keta iswara..
borak2 biasa je...
dia bg kad bsnes
opis kat PJ....
bila aku free
aku pi la opis dia..
maaak ai..
opis 10 tingkat!
jutawan nie betul2 tawadduk..
betulla kata omputih
Dont judge a book by its cover...
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 6-3-2010 06:51 PM | Show all posts
kisah 38

aku dok sorang2 masa bujang..
family semua kuar jalan2..
masa tue banjir berlaku
air naik sampai katil....
aku dah basah kuyup...
tp masih tido n x sedar..
bila depa balik trperanjat
habis banyak brg rosak n aku masih lena dalam mimpi....
mmg kena brainwash gila aku hari tue.....
Reply

Use magic Report

Post time 6-3-2010 07:55 PM | Show all posts
78# saatchambizz


aku suka baca post ko...pengalaman ko dan yg lain2 aku suka baca....tahniah.keep on...
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 6-3-2010 08:43 PM | Show all posts
79# atiash3

tima kasih krn suka....
den sonang hati den bila org suko.....
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 



Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

17-5-2022 12:44 AM GMT+8 , Processed in 0.075213 second(s), 19 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list