CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
Author: saatchambizz

[Aduan] Pengalaman 2 yg dilalui...

 Close [Copy link]
 Author| Post time 4-3-2010 12:14 PM | Show all posts
4# medangmru

selagi manusia ada akal,selagi itulah masalah itu akan berlaku...
kdg2 aku malu dgn org gila...
dia bg tempat duduk kat org waras....
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 4-3-2010 12:16 PM | Show all posts
kisah 15

org gila tanya aku
apa yg tidur sebelum lena?
aku jwb mata,dia kata salah.
aku kata jantung,dia kata salah..
last2 aku mnegalah
Katanya fikiran..
Jk fikiran belum tidur kita tidak akan lena..
org gila pun bijak
dah lama aku x nmpak org gila tue
myb dah meninggal......
Reply

Use magic Report

Post time 4-3-2010 12:22 PM | Show all posts
then..kat form 4..cekgu tu lagi ajar BM..
huh...dahla tak penar mengajar..
asik2 puji diri sendiri sbb byk org terer BM kt klas aku tu
dia asik sindir aku tak geti wat karangan la.
rumusan la
n tym ni dia failkan aku masa UJIAN 1 BM..
aku cuma mampu tabahkan hati

padahal..smua klasmate aku pegi tusyen kt lua..
ada cekgu BM len wat tusyen
dak cina slalu komplen kt aku
kalau takda cikgu tusyen..takda sapa nak ajar cara2 wat rumusan, ringkasan
sbb cektu tu kalo masuk kelas..
asik berborak je dgn student..

then...kt kelas aku aku ada sorang malay guy ni
dia ni anak cekgu gak...
dia jela selain aku yg ckp melayu gak...
tapi masa dulu2 aku tak kwn dgn dia..sbb aku mmg super pendiam disebabkan
keadaan smua org ckp english
tym fom 4 rapat dgn dia..
aku slalu pegi dok sebelah dia...sbb nk tanya math
nk borak2 dgn dia..
finally ktorang rasa lega sgt...sbb rupa2nya selama ni
masing2 dok mencari teman berborak...yg memahami perasaan ktorang kt skolah
yg dipenuhi non malay ni..

tapi..
cekgu BM aku tu telah menganaiya aku
dgn membuat FITNAH pada mak kwn aku tu
kata kitorang ni couple dan buat benda2 tak senonoh dlm kelas

SUMPAH..aku lansung tak ada perasaan kt dak tu
n dia pun sama
kitorang cuma nak berbual mcm dak2 len..yg normal
kt kelas aku plak..
yg aku sedihnya
ada dak melayu perempuan ..free hair selamba peluk2 dgn chinese guy
tapi?? aku yg duduk sebelah kwn aku tu.,.sambil berbuat
difitnah

impaknya??
mak budak tu
cikgu koop..
pecat aku drpd jadi petugas koop..
hancur lebur hati aku
sjak aritu aku tak kwn lagi dgn dak tu..
sampai result spm pun..aku tak tego dia..
sbb takut difitnah

hmmm
mcm2 kt donea ni..
tapi..kebetulan aku satu U dgn dak tu skang
aku tego dia balik
n ktorang kdg2 tegelak bila igt mcm mana cekgu BM tu hancurkan kehidupan aku n dia tym fom 4 dulu
n bila mengenangkan yg...anak cekgu tu kecundang dlm spm
rasa nak tergelak je..

hehe...sbb maknya beriya nak jatuhkan org lain drpd bg tumpuan kat pelajaran anak2 sendiri
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 4-3-2010 12:57 PM | Show all posts
23# Duta lover

hebatnya dugaan...
btsabarlah...
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 4-3-2010 02:33 PM | Show all posts
kisah 16

Masa tue umo 9 tahun
kat sekolah SKBB
aku main ting2 dgn kawan2..
jatuh n patah tangan kiri
masuk spital kena simen
cuti skolah 6 bulan...
Cikgu aku Ismail panggil aku saat patah..
hnggalah habis darjah 6...
wlu x masuk skolah 6 bulan,hujung tahun dapat juga no 3....
x taww cikgu tue hidup ke meninggal
dah lost contact...
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 4-3-2010 02:36 PM | Show all posts
Kisah 17

tika kanak2
aku ada kucing nama JOe
ia amt aku sayang..
ia pernah bunuh ular senduk dalam rumah
masa 1 hari aku pi skolah
dia ikut belakang
last2 hilang dr pandangan
bila balik skolah
ayah aku cakap
joe dah mati kena langgar kereta..
ayah dah kubur kat bwh pokok mangga tue
aku menangis sepuas hati...
sedih spnjng hari
ptg2 lepak bwh pokok tue...
aku hrp dapat jumpa Joe lg
di alam lain...
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 4-3-2010 02:40 PM | Show all posts
kisah 18

aku jumpa 1 doktor
kat ovrsea.....
aku tanya gaji bp?
dia ckp usd200
aku ckp doc kat mysia
koman2 pn 1000 usd kalu gomen...
5000 usd kalu private...
dia cakap ramai kwnnya hijrah ke australia n sgpore sbb gaji tggi
aku tanya np tak pi?
dia jwb aku bekerja untuk negara
bukan wang!
aku trkedu....
smbil2 telan air liur.....
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 4-3-2010 02:46 PM | Show all posts
Kisah 19

arwah Hj Osman
ayah angkat aku
dia nih pakar urut2
urut zahir n batin
aku busy sana sini
1 hari aku pi umah
dia
nmpak motor dia
kuar bini dia
katanya hj dah meninggal..
2 mggu lps..
Allah!
ni le kalu pi mana2 kdg2 xda coverage henpon....
AL Fatihah...
Jasamu dikenang...
dia byk nasihatkan aku...
n nasihat2nya masih trngiang2 hgga hari ni...
ANtaranya
"Biarlah org lain nmpak kita bodoh ttp kita tak bodoh...."
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 4-3-2010 02:49 PM | Show all posts
kisah 20

aku jumpa pengarah UEM
syrkat besar kedabak kat Kl
PA dia bg jumpa 5 minit
aku crita amsalah aku
dia cakap nak tolong
dah 2 tahun berlalu...
x tolong2...
benarlah kata2 kawan aku
kdg2 cakap org ada title Datok  x boleh
dipercayai.....
benarlah kata2 kawan aku........
Reply

Use magic Report

Post time 4-3-2010 02:56 PM | Show all posts
kisah 18

aku jumpa 1 doktor
kat ovrsea.....
aku tanya gaji bp?
dia ckp usd200
aku ckp doc kat mysia
koman2 pn 1000 usd kalu gomen...
5000 usd kalu private...
dia cakap ramai kwnnya hijrah  ...
saatchambizz Post at 4-3-2010 02:40 PM


Patriotik sunggu doc itewwwwwwwww....

agak2...Doc kat sini ada tak yg berfikiran cam Doc tu???
Reply

Use magic Report

Post time 4-3-2010 02:59 PM | Show all posts
buat jahat dibalas jahat..jujur aku cakap ape yang menimpa korang ni xpenah terjadi dalam hidup aku.aku ingatkan ni kisah drama dalam tv.yang aku tau kalau mencuri merompak kena tangkap polis.tapi xsangka kejadian ni betul2 terjadi.
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 4-3-2010 03:01 PM | Show all posts
30# medangmru
mana ada...
doc keje gomen sbb bayar utang blajo
dah habis buka kliknik
dapat pakai mecedes mata belalang....
Reply

Use magic Report

Post time 4-3-2010 03:05 PM | Show all posts
Kalau ada pun saat....sumernya kerna duit.....tp berapi2 bgathu yg keje "AMAL" tu semuanya kerna tanahair dan bangsa...bluweeekkk
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 4-3-2010 03:07 PM | Show all posts
kisah 21

Kat Mekah
aku sellau pi kedai buku nie kat Mekah
1 hari aku crita dgn kawan aku
aku takkan salah kedai..aku dah pi bnyk kali..
esoknya aku pi cari2 x jumpa kedai tue
brpeluh2
brbotol2 mineral aku lahap
mana pi kedai nie..biasa
dah 3,4 jam x jumpa.....
dah byk kali pusing2 bazar dll...
aku angkat tangan doa
Ya Allah
maafkan aku...
aku hamba yg lalai dan alpa
kdg2 salah cakap n ego
seleps amin
nmpak kedai tue betul2 depan mata aku!
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 4-3-2010 03:11 PM | Show all posts
33# medangmru
hahaha...
xpelah janji niat kerja krn ALlah....
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 4-3-2010 03:18 PM | Show all posts
kisah 22

ada 1 pelangan datang
nak beli barang 20k
katanya nak bagi cek
wang tunai xda...
aku kata boleh
dia pun bagi cek
aku tepon bank tanya akaun
dia pun lesap tak jadi ambik barang.......

ingat aku bangang ke bagi brg20k senang2........
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 4-3-2010 03:47 PM | Show all posts
kisah 23

kwn aku sorg nie anti Yahudi
dia x makan KFC
coke pun x minum
hisap rokok indon Gudang Garam...
hisap Dunhill sokong Yahudi katanya...
1 hari aku tgk dia guna laptop
aku tanya...
hang taww siapa punya windows?
x....
aku kata Yahudi!
dia x caya
aku buka website microsoft.com
dia bc satu2......
slps itu dia dah pi makan KFC..
minum coca cola....
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 4-3-2010 06:02 PM | Show all posts
kisah 24

Pagi2 buta baru buka kedai
Belum dapat 10 sen lagi....
ada hamba Allah dr Rumah anak Yatim
nak minta derma
aku bg sikit2
lps Asar aku solat
lipat sejadah
nmpak wang bwh sejadah...
jumlah sama dgn aku bg derma tadi...
Alhamdulillah!
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 4-3-2010 06:08 PM | Show all posts
kisah 25

masa remaja
aku pi main snooker dgn kawan aku...
then kuar
aku pun bw motor cakap2...
dah berlalu 5km
aku tengok kat belakang
dia xda!
Rupa2nya dia x naik lagi!
laaaaaa
pusing motor balik
nmpak dia tepi jalan
tunggu2 aku trkontang kanting....
aku ingat dia dah naik..aku pun pecut je lah....
Reply

Use magic Report

Post time 4-3-2010 06:35 PM | Show all posts
Post Last Edit by hirai_saza at 4-3-2010 18:41

15# Duta lover
doa org yg teraniaya..akan makbul

allah uji kita dengan mcm2 dugaan
sbbnya nak tgk kesabaran kita
skang hadiah yg allah bg dugaan ko tuhh..
ko akan dpt title doktor kan!? wowwww....phd kaa
lebih baik dari org yg disekeliling ko tuhh
aku ni haa..kerja stakat jd minah kilang aje
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 



Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

23-5-2022 05:05 AM GMT+8 , Processed in 0.077840 second(s), 19 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list