CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Search
Carian Terbanyak:
1234
Return to list New
Author: stania83

Cari ustaz halau gangguan

[Copy link]
Post time 29-3-2010 12:23 AM | Show all posts
56# mieraedoera
setuju...jika dia buat free..ok juga..(alhamdulillah)...jika dibayar pun dan kdua2 setuju..alhamdullilah juga..sekurang2nya dia cuba rawat..tak salah pun...yang penting jangan salahkan perawat letak harga sebab tak salah pun..seperti kata edy..mungkin ada sebab tertentu....yang penting..kedua2 senang hati dan lapang dada...
Jangan dok hina dan padang buruk pd perawat...dah perawat pulak jangan la ambil kesempatan...sebab perawat mcm ni ada juga...yg penting sama sama setuju....
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 30-3-2010 12:16 PM | Show all posts
50# hantukiller

So baik jangan ambil ustaz pelahap tu untuk mengubatkan...
tamara Post at 26-3-2010 16:19
Bukan tertumpu pada pengubatan je, secara umum  .... pemberian kontrak dll... perasuah juga... aku dengar le, hanya dengar...hehe
Reply

Use magic Report

Post time 30-3-2010 12:20 PM | Show all posts
okaylah...
Kita fikir camni...
Satu orang tu ada sakitlah...
Simtom dier cam nie...

Seorang lelaki...
Di tempat kerja bila duduk jer atas kerusi pejabat dia rasa mengantuk, makin lama makin kua ...
rdzaccess Post at 28-3-2010 17:34
Berapa dia nak kasi, terima aje le, singit ke 2 hinggit ke... kalau aku pree

sebab aku hantu, tak tau guna duit..hehehe
Reply

Use magic Report

Post time 30-3-2010 12:24 PM | Show all posts
56# mieraedoera
setuju...jika dia buat free..ok juga..(alhamdulillah)...jika dibayar pun dan kdua2 setuju..alhamdullilah juga..sekurang2nya dia cuba rawat..tak salah pun...yang penting jangan  ...
TenangJeeer Post at 29-3-2010 00:23
Nak dapat ikhlas dlm merawat pesakit amatle susah, lagi yg kene berjalan jauh untuk merawat, dengan tol lagi, dgn minyak lagi, katalah kos 250.00, tapi sipesakit tak faham bagi 20.00 hinggit je, mana nak ikhlasnya siperawat tu.... dia kena tanggung kos tu!!

Itu cerita dari perawat sendiri le yg aku jumpa... hehe
Reply

Use magic Report

Post time 31-3-2010 12:19 AM | Show all posts
Sememangnya lah ada yang untung dan ada yang rugi.
Kalau buat full time pastu gi servis tempat jejauh kendian dapat sikit memang tak berbaloi.
Lebih baik duduk jer di rumah tunggu pesakit mai.

Kalau perawat duduk setempat sudah tentu harganya boleh ditentukan.
Scanning Rm25.
Merawat Rm100 untuk pertama kali datang.
Setiap kali datang dan selanjutnya Rm25.
Air dan bahan perubatan - asas Rm10.

Lanjutan extreme Rm120 ~ Rm300
Bahan bahan perubatan Rm75.

Yang cenggini aku lihat di Perlis....dan Selangor dan Pahang dan Kedah.
Di Johor kat Batu Pahat, aku yang kena merawat diri aku pulak di suruh oleh kiyai ( founder of Parit Hj. Omar )
Reply

Use magic Report

Post time 31-3-2010 12:24 AM | Show all posts
Tu lah sebabnya aku tak nak mendefinasikan diri aku ni sebagai perawat.
Kekadang duduk tumpang makan semeja ngan pelanggan kedai makan yang lain pun (kerana meja terhad) ada yang meluahkan isi hati minta aku tolong kekalau boleh.

Selalunya aku mintak minuman dan selepas minum aku merawat dan selepas itu aku minum lagi ( dengan biskut atau apa apa juadah yang diorang bagi ) pastu aku whooooosh menghilangkan diri.

Bila jumpa berbulan kemudian, ada yang kejar aku nak bagi duit....pulak...
Macamlah mereka ni berhutang ngan aku....
Reply

Use magic Report

Post time 31-3-2010 10:14 AM | Show all posts
mmm.. sama konsep mcm commercial ngan opensource (boleh donate kalau mampu/puas hati), either kejar org sbb x bayar.. atau org kejar sbb nak bayar..
Reply

Use magic Report

Post time 31-3-2010 10:30 AM | Show all posts
Tu lah sebabnya aku tak nak mendefinasikan diri aku ni sebagai perawat.
Kekadang duduk tumpang makan semeja ngan pelanggan kedai makan yang lain pun (kerana meja terhad) ada yang meluahkan isi hati m ...
rdzaccess Post at 31-3-2010 00:24
Baguslah kalau ko pun perawat, moga diberkati Allah... Buatlah seikhlas yg mampu dan bersungguh sungguh, jangan bezakan sapa yg dirawat, kaya atau miskin, banyak atau sedikit yg dihulur mereka, terimalah kalau mau, kalau tak bagi pun jangan dicerca
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 7-6-2010 01:10 AM | Show all posts
kekadang orang tak faham dan pertikaikan kenapa kita nak komplen jika perawat tetapkan harga. aku rasa isu ini dah byk di bincangkan kat cari.com ni.

aku pun taknak komen lagi....tapi secara peribadi aku rasa perawat terutamanya bergelar ustaz tidak sepatutnya meletakkan harga. ( ni pandangan aku aje...korang punya hujah aku dah baca pun dimana korg setuju perawat / ustaz letakkan harga...so tk komen la).
Reply

Use magic Report

Post time 7-6-2010 02:33 AM | Show all posts
kt rumah lma aku pn ade tangkal kuning tergntung kt stiap pntu
Reply

Use magic Report

Post time 7-6-2010 10:45 PM | Show all posts
kenapa tak buang???? kalau hamba, paling hamba suka ialah buka sampul nya sebab nak tgk dalam nye ada ape....

heheh... setakat nihh dah mcm2 benda dah hamba jumpa, kertas doa dilipat secara aneh, cebisan papan liang lahat, tanah kubor, paku atau jarum, wafak hijau dengan kalimah bismillah dan surah al-ikhlas terbalik.... mcm lagi daa....

itu menunjukkan mentality orang melayu kita yang masih percaya dgn benda2 mcm tuhh....

kalau bomoh bagi tangkal, kita boleh persoalkan itu tangkal ape..... kalau bomoh tak bagi buka, kita kena buka juga untuk tidak menimbulkan syak..... kalau takut nak buka minta tolong orang yang arif untuk membuka.....

benda baik mana2 ada selindung2 tak boleh buka pulak tuhh.... benda yang HAQ.... tidak boleh disembunyikan.... kalau tangkal confirm benda tak betul punyerr.....

fikir-fikirkan...
Reply

Use magic Report

Post time 8-6-2010 03:49 AM | Show all posts
kenapa tak buang???? kalau hamba, paling hamba suka ialah buka sampul nya sebab nak tgk dalam nye ad ...
edy137 Post at 7-6-2010 22:45


setuju sangat dgn edy, biasanya yang saya difahamkan. bomoh kasi tangkal secara zahirnya tangkal tu bukan bole protect kita....maybe hanya cebisan kain dan tulisan tulisan tertentu, maybe kayu ke ape ke.....tapi yg pasti dia masukkan jin dalam tangkal tu. ini bermakna, kita bawak jin sebagai bodyguard bersama kita tanpa kita sedari.

tp kalau perubatan sufi, mereka pun ada tangkal yg terdiri daripada wafak wafak ayat ayat suci Al quran. Dalam hal ni, para ulamak berbelah bahagi pendapat, ada yang kata Haram ada yang kata harus tapi dgn syarat iktikad kita betul.
Reply

Use magic Report

Post time 8-6-2010 11:20 AM | Show all posts
tp kalau perubatan sufi, mereka pun ada tangkal yg terdiri daripada wafak wafak ayat ayat suci Al quran. Dalam hal ni, para ulamak berbelah bahagi pendapat, ada yang kata Haram ada yang kata harus tapi dgn syarat iktikad kita betul.
Saat Post at 8-6-2010 03:49
Kalau iktikad betul macamanapun, tapi masih guna wafaq walau ayat suci AQ, sedih tu, tak betul la tu... confirm didampingi jin!!! sebab semua wafaq adalah alat pemanggil jin(jin islam)
Reply

Use magic Report

Post time 8-6-2010 12:58 PM | Show all posts
pakcik yg ko jumpa tu kt mana ek? aku risau anak aku ni..seblm ni dia mcm tkt2 nk tido, pastu ka ...
cmf_jy77 Post at 13-1-2010 01:51 PM



dulu aku pon ada problem lbh kurg camni..tepat jam 12 mlm je, anak aku yg masa tu br 3 bulan tetiba je menangis, meraung kuat tak ingat..boleh kata tiap mlm mcm tu..pas aku baca ayat kursi & azan, dia senyap...aku dok rumah flat..atas rmh aku satu kluarga india..memang kuat bramal gak dorg ni..time maghrib je slalu bunyi loceng..keknkdag dgr bunyi mcm org mgaji..bila dgr2 betul, rupanya dorg tgh baca ape ntah bunyi tamil je..

so apa yg aku buat, cari orang yang bole pagar rumah..aku mtk tlg sorg pakcik..dia minta kacang hijau dgn garam pastu bgi tabur keliling rumah..mula2 ok takde gangguan tapi tak lama pastu jadi balik..

skrg ni aku baca quran tiap2 mlm..kemdian aku beli cd ayat2 ruqyah..pasang tiap2 malam smpai subuh..cd ni ko bolih beli kat kedai yg jual cd2 agama..aku beli yg ustaz termizi..dia slalu ada kt WHI tb3 tak silap aku cite psl rawatan islam....skrg alhamdullilah anak aku takde kena kacau....
Reply

Use magic Report

Post time 9-6-2010 10:16 PM | Show all posts
Kalau iktikad betul macamanapun, tapi masih guna wafaq walau ayat suci AQ, sedih tu, tak betul la tu ...
hantukiller Post at 8-6-2010 11:20


biar betul hantukiller....

aku ada terbaca kat mana ntah..lama dah.....ada ulamak ulamak kata diharuskan pakai wafak dengan syarat itikad kena betul dan imam masjid India pun ada gunakan wafak ni...kebanyakkan yg berubat cara wafak ni adalah ahli ahli sufi.

sila betulkan kalau aku salah......
Reply

Use magic Report

Post time 10-6-2010 03:12 PM | Show all posts
biar betul hantukiller....


aku ada terbaca kat mana ntah..lama dah.....ada ulamak ulamak kata diharuskan pakai wafak dengan syarat itikad kena betul dan imam masjid India pun ada gunakan wafak ni...kebanyakkan yg berubat cara wafak ni adalah ahli ahli sufi.

sila betulkan kalau aku salah......
Saat Post at 9-6-2010 22:16
Kalau betullah mereka tu benar sebenarnya ahli sufi, tak kan mereka tak tau apa yg tersembunyi disebalik penggunaan wafaq tu... sekurang kurangnya mereka boleh nampak dengan mata hati penyebab berfungsinya sesuatu wafaq

Aku berani mengatakan bahawa hampir semua wafaq 99% berfungsi dengan berasbab iaitu bantuan dari kalangan Jin (islam).. sama macam tangkal yg lain tapi dibezakan tangkal tu difungsikan oleh segala jenis jin
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 23-4-2012 08:33 AM | Show all posts
baca sendiri.. kalau dah tak dapat.. cari lah yang ustaz berdaftar....
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

28-9-2022 09:31 PM GMT+8 , Processed in 0.073727 second(s), 18 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list