CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Search
Carian Terbanyak:
Author: stania83

Cari ustaz halau gangguan

[Copy link]
Post time 26-1-2010 12:46 PM | Show all posts
aku seorg tok pawang dukun bomoh... meh kita banteras jin yg ada kat forum ni dulu. ni dak baru ni, bace byk2, byk betul jin kat sini ye
letter2 Post at 19-1-2010 22:10


woi.. sape tok guru ko? mane tau ko adik seguru aku...
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 28-1-2010 02:59 PM | Show all posts
ustaz akhil hayy pandai kot
MeeSai Post at 13-1-2010 10:56


ntah2 jodokast tu akhill hayy...larik...
Reply

Use magic Report

Post time 28-1-2010 03:07 PM | Show all posts
hal hal cenggini tak yah pangge ostard pown x pe .... bersihkan kan jer rumah tu ... buang segala2 yang ada rupa dan bau pemujaan ... buat haflah yaasin dan doa selamat ... selamat le
Reply

Use magic Report

Post time 28-1-2010 03:10 PM | Show all posts
aku seorg tok pawang dukun bomoh... meh kita banteras jin yg ada kat forum ni dulu. ni dak baru ni, bace byk2, byk betul jin kat sini ye
letter2 Post at 19-1-2010 22:10


hamboi-hamboi...
ko bomoh ko boleh tengok ke kalo forumer tu jin?..
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2010 03:11 PM | Show all posts
Rumah yg ditinggalkan orang india (non muslim) biasanya dipenuhi jin jin dari jenis dewa (besar dan gemuk)...

Dewa  adalah yg terendah tahapnya dari kalangan jin.... tak susah mana nak settlekan kes cam gini
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2010 03:36 PM | Show all posts
21# stania83

Macam tak percaya je dengan ustaz2 yang siap dah letak harga sebelum mengubatkan...biasanya ustaz2 yang betul elok...tak letak harga...dia terima seikhlas yang kita beri...
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2010 03:37 PM | Show all posts
29# junkredish

Ini ajaran apa pulak?...
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2010 03:41 PM | Show all posts
36# limaukasturis

Paling setuju dengan cara ni...maybe siang hari boleh keep on pasang cd rukyah tu..sebab korang kerja...malam balik kerja...pergi ke rumah tu...solat di sana ramai2...buat solat hajat...baca yassin...buat ramai2...ajak orang2 surau dan kaum keluarga awak..cuba buat dalam sebulan...tengok camana...Insya Allah...pasti ada perubahan...yakin Allah Maha Berkuasa...
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 26-3-2010 03:42 PM | Show all posts
45# hantukiller

Jenis jin india yang susah nak settel kan biasanya ada kat mana?
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2010 03:44 PM | Show all posts
21# stania83

Macam tak percaya je dengan ustaz2 yang siap dah letak harga sebelum mengubatkan...biasanya ustaz2 yang betul elok...tak letak harga...dia terima seikhlas yang kita beri...
tamara Post at 26-3-2010 15:36
Ustaz pun manusia, macam kita! jin pun senang senang leh kuasai mereka!

Ada yg lagi pelahap dari kita!  aku dengar le, betul tidak entah
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2010 04:19 PM | Show all posts
50# hantukiller

So baik jangan ambil ustaz pelahap tu untuk mengubatkan...
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2010 04:27 PM | Show all posts
45# hantukiller

Jenis jin india yang susah nak settel kan biasanya ada kat mana?
tamara Post at 26-3-2010 15:42


Sebenarnya tiada istilah susah atau tidak susah.... tgk pada keilmuwan diri si perawat tuhh jugakk..... bagaimana dia nak menangani situasi yang agak extreme atau sebaliknya.... mungkin ada perawat yang kata susah.. bila tanye perawat lain katanya senang pulak....
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2010 09:06 PM | Show all posts
50# hantukiller
bagus la letak harga...tak timbul fitnah...nak servis dia..ambil......tak nak..jangan ambil..iklas atau tak, bukan kita yang menentukannya..
Nak minta tolong mereka....tapi kita pulak yg letak syarat...bila laaa nak maju perubatan alternatif ni..sedangkan ianya bagus dan berkesan...
Reply

Use magic Report

Post time 27-3-2010 03:04 PM | Show all posts
i agree wit this. kalau pun ada org nak tengok tu, bila dah tengok sure menyesal.
saya sendiri pernah ter'selak' hijab tu (sebab tak bukak 100%). nampak benda2 yg bukan di dimensi kita. majoriti ...
...
ikut cakap pakcik yg 'tutup' hijab tu, saya ada pendamping. jin ni suka kawan dgn saya, ntah apasal dia tak cakap lak.
otto Post at 13-1-2010 12:14


tu qarin kot...
Reply

Use magic Report

Post time 28-3-2010 02:14 PM | Show all posts
sebenarnya terpulang jugakk... hamba tak menyebelahi mana2 pihak perawat... yang jenis tetapkan bayaran atau pun jenis keihklasan.... dua2 ada sebab-sebab tertentu.... dan ingat... dua-dua tak salah....

yang salah apabila jenis letak bayaran agak tinggi sampai sekali datang ajerr RM500... lepas tuhh pagar RM3000... itu melampau laa... kalau setakat satu sesi perawatan RM100 pon manis dahh sebenarnya... itu terpulanglahh...

so, jgn ada yang pertikaikan kenapa ada perawat letak harga pulakk... ape ada hall... nak baik tapi berkira sangat.... yang tak letak harga pon terpulang... apa ada hall hulur2 sket jenis yang mcm tuhh....

so,

think about it!
Reply

Use magic Report

Post time 28-3-2010 05:08 PM | Show all posts
sebenarnya terpulang jugakk... hamba tak menyebelahi mana2 pihak perawat... yang jenis tetapkan bayaran atau pun jenis keihklasan.... dua2 ada sebab-sebab tertentu.... dan ingat... dua-dua tak salah.. ...
edy137 Post at 28-3-2010 14:14



seeloknya jgn letak bayaran tinggi sangat la kan.. nanti menyusahkan pesakit yang kurang duit... cukuplah letak bayaran yang boleh cover segala kos peralatan, barang2 perubatan, pengangkutan dan sebagainya...  atau letak bayaran minima berapa berapa... tu pendapat saya la... kalau tak bagi apa2 (percuma) nanti macamana nak sara diri sendiri dan keluarga kan jikalau itu mata pencarian utama.. lain lah kalau ada kerja tetap dan merawat tu dikira sebagai sambilan untuk menolong orang susah boleh la letak bayaran seikhlas hati.. yang penting dapat menolong orang susah dan doa dan bahala sebagai balasan di akhirat kelak..
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 28-3-2010 05:27 PM | Show all posts
ya btollll.... itulah yang paling tepat mieraedoera.... heheh.. thanks....
Reply

Use magic Report

Post time 28-3-2010 05:34 PM | Show all posts
okaylah...
Kita fikir camni...
Satu orang tu ada sakitlah...
Simtom dier cam nie...

Seorang lelaki...
Di tempat kerja bila duduk jer atas kerusi pejabat dia rasa mengantuk, makin lama makin kuat ngantuk dia sehinggakan ternguap nguap sampai keluar air mata.
Dia pi basuh muka pun tak leh segar jugak.Pada hal pepagi dia cukup bertenaga dirasakan.

Apabila dia keluar dari pejabat dia rasa okay lak.

Kemudian dia pulang.
Sampai di rumah, dia rasa macam tak puashati.
Apa saja yang di pandang di dalam rumah. dia rasa ada yang tak kena.
Pabila dia melihat isterinya timbul rasa meluat dan kebencian.

Malamnya dia merasakan dirinya panas di dalam.Sedikit saja perkataan yang keluar dari percakapan isterinya, dia mula mengherdik tetapi di dalam hatinya dia tidak berniat begitu.

Kemudian dia pi menjumpai seorang perawat.
Dan perawat itu adalah seorang dari anda ( tak kiralah siapa tapi andaikan bahawa ianya anda sendiri ).
Apa yang akan anda lakukan dan apa caj bayaran yang akan anda kenakan sebelum dan selepas perawatan?.
Termasuklah pengiraan dari segi masa anda, media yang di gunakan dan yang lain lain yang di kira sesuai.  

Okay, dari sini saya akan sesuaikan dalam pertanyaan anda dan ibaratkan anda cuba untuk menyembuhkannya.
Reply

Use magic Report

Post time 28-3-2010 11:09 PM | Show all posts
Pernah bebual la ngan sorang perawat yang selalu gak update blog rawatannya, sesape la ekk.. dan dia boleh dikatakan jaduallnya dipenuhi ngan rawatan atau perkhidmatan lain..

Dia kata lah senang citer kalau nak bayar tu sejam pertama rawatan tu bagi la rm3o dan tambahan rm10 bagi setiap setengah jam yang kita habiskan dengannya samada masih dalam rawatan ataupun consultation...
Reply

Use magic Report

Post time 28-3-2010 11:14 PM | Show all posts
Tapi itupun terpulang juga memasing, cam aku dulu pun tgk juga kat usha yang di buat utk mengubat.. Kalau sampai keluar peluh2 jantan tu dan kita tgk pun bersungguh2 sekali merawat, rasa bagi lebih sket pun tak pe.. Sihat atau tidak tu urusan Allah, kita bayar atas usha perawat yang dah dibuat ke atas pesakit tu dan jumlah masa yang diluangkan..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

27-9-2022 12:58 AM GMT+8 , Processed in 0.081248 second(s), 18 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list