CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

1234Next
Return to list New
View: 10473|Reply: 78

Aku ni...siol ke?

 Close [Copy link]
Post time 13-10-2008 06:56 PM | Show all posts |Read mode
Ini cuma luahan perasaan je ok..
Baru2 ni kan..aku rasa diri aku ni macam siol la..
sebab apa aku kata camtu kan.. aku tak kacau hidup orang tapi orang selaluuuuu kacau/ cari pasal dgn aku.
Office,rumah,sedara mara..kawan2..

Office,..aku kena backup kerja seekor babi hutan ni..aku punya kerja pun dah banyak, kena lak topup kerja orang..aku dah bincang dgn boss aku..boss aku suruh gak buat..diam tak diam dah 5 bulan aku bekap..babi tu senang2 je dapat gaji..aci dak?? dah la tu..kekadang babi tu datang, konon2nya nak menunjukkan dia tu sakit,,sesambil tu dia cari pasal dgn aku...mmg haremmm la binatang sekor tu..siap ugut nak bunuh aku tuuuu..takpelah..aku buat derrkkk je walaupun setiap hujung bulan sakit paler aku nak siapkan kerja babi sekor tu! org2 besar sini buat bodo je walaupun aku ni sah2 kena pijak..ok..aku sabar la..

Kawan2...yg ni..biasa la ada lepas2 cakap..kekadang aku mulut jahat gak! tapi aku mulut jahat sbb org cari pasal dgn aku..kalu tak takde gak aku kuarkan kata2 menusuk kalbu nih! ada yg suka pandang rendah..kutuk2..ye la mementang la aku tak banyak duit cam dia..tapi atleast aku tak menyusahkan org..takpelah dia kutuk..dia org senang..tapi kalu mintak tolong carik aku plakk..dia kata gurau tapi dia sedar tak gurauan dia tu melukakan hati org lain?? maleh nak cakap kang sentap kutuk tak sudah!! saja2 tunjuk pandai depan org ramai..merendah2kan kelemahan@ kesalahan org lain..eiiiii.....apa la masalah dorang ni dgn aku??

Sedara..aku selalu rasa tersingkir..aku cuba berfikiran positif tapi mmg nampak sangat aku dipinggirkan! setiap tahun aku akan beraya berkumpul dirumah pakcik aku.. bini pakcik aku tu langsung tanak bercakap dgn aku dgn mak aku..dia buat bodo dia je..tapi pakcik aku tu ok laa.. aku sampai cakap dgn mak aku yg aku tanak beraya kat sana tapi mak aku tetap nak pegi sbb dia tanak kecikkan ati pakcik aku..abis aku ni?? apa perasaan korang kalu gi umah org tu tapi rasa mcm patung kat situ? sedih tau tak? diorang asyik dgn anak mama (makcik aku)..sikit2 anak mama..aku ni bukan anak sedara dorang ke?

Rumah..biasa la aku mmg ada krisis dgn abg dan kak ipar aku tu..diorang tu asik rasa dorang je betul..aku ni bodoh! Gampang btol.. raya bebaru ni..2 hari sebelum raya aku demam panas..jenis demam kow2 takleh bangun ni..aku takleh bangun nak memasak..diorang yg ada kat umah ni boleh senang2 duduk dlm bilik langsung tak kuar.. nampak aku terbaring pun lansung tak tanya.. dalam pada demam ni mujurlah ada lauk yg dah 2 hari tu yg aku panaskan utk mak aku..mak aku tak daya nak masak..aku lak mmg tak boleh nak berdiri lama2..diorang ni boleh keluar pergi makan tapi takde belikan utk mak aku..perasaan aku masa tu tak boleh nak kata la..rasa sedih sampai aku menangis2 malam tu..aku kesiankan mak aku..apa salahnya belikan sikit makanan utk mak aku.. aku mmg tak larat sangat! Dalam tak berapa larat tu aku gagahkan juga pasang langsir..kemas sikit2..diorang hilangkan diri! Aku tak larat sangat tapi mak aku nak balik umah pakcik aku..abg aku langsung tak offer nak hantar aku..aku nak cakap pun segan..tapi sejak kebelakangan ni dia mmg elak kalu aku nak tumpang dia..tak tau kenapa..aku drive jugak dlm gigil2 ni pergi umah pakcik aku..masa aku pergi tu aku tak sapu rumah..mmg tak larat! sampai umah pakcik aku..aku tolong sikit2 tapi last2 aku surrender..mujurlah pakcik aku faham..Hari raya pertama aku tak dapat beraya..petang tu aku gi spital pantai..siap masuk drip lagi sbb badan aku dah takde tenaga..kurang air..doc kata aku kena virus..doc nak tahan aku kat spital tp aku tanak sbb mak aku sapa nak jaga? doc lepaskan aku..nak dijadikan citer mak aku pun kena batuk selsema+ lelah lagi..mak aku merengek kat aku..aku dah tak sihat..aku rasa macam nak mati je! Raya ke 2 aku balik ke umah..aku tgk abg aku ada..aku tanya ''abg ada tolong sapu rumah tak?'', dia kata ada..lepas tu dia kuar dgn anak bini  dia tak balik2 selama 3 hari.. mak suruh aku call tanya dia gi mana..aku call dia boleh marah terus cakap "pasal kau la aku kuar rumah!'', terus putuskan lain..aku pelik kenapa dia marah.. rupa2nya dia marah aku tanya pasal sapu rumah. Tu je? dgn keadaan aku dgn mak kow2 demam..dia boleh tinggalkan kitorang camtu je..aku rasa sebak sangat..salah ke aku tanya macam tu? Balik rumah terus taknak cakap dgn aku sampai ari ni.. aku sakit takleh ke dia paham? selama ni dia dgn bini dia tak pernah tolong aku kerja rumah/jaga mak..sekadar minta tolong sapu rumah dia boleh kata aku menghina dia..itu namanya menghina ke?

aku rasa macam siol sangat..aku rasa macam taknak hidup lagi..tapi mana boleh bunuh diri kan?
Dari citer aku ni..korang rasa aku ni mmg siol ke? ada tak cara nak buang siol? aku rasa macam tak tahan pulak..aku dah tak larat la asik menangis je mengenangkan nasib aku ni..

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 13-10-2008 06:59 PM | Show all posts


penink pale ahkak bace benang panjang2...
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 13-10-2008 07:00 PM | Show all posts
Originally posted by philipinoe2 at 13-10-2008 06:59 PM


penink pale ahkak bace benang panjang2...

jgn baca kalu taknak
Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2008 07:02 PM | Show all posts

Balas #3 tembamgirl09\ catat

btol2..

humm aku simpati tol ngan ko nie....

abis tu cara penyelesainanya mcm mane???






-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Siti Nurhaliza Lagenda Yang Tiada Turunya................
Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2008 07:03 PM | Show all posts
ni ke babi hutan tu?...





sian jugak naseb menimpa hadek tembam...
Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2008 07:18 PM | Show all posts

Reply #1 tembamgirl09's post

sian gak dgr citer tuan umah nie... mcm2 masalah skrg kan.. harap sabarla yer...
Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2008 07:23 PM | Show all posts
sedey nyer oja baca..   kaka tembam bersabar la ye... kite ta pandai na bagi nasihat... sabar jek. mcm dlmm cite ayat2 cinte tuh  SABAR dan IKHLAS.. itulah ISLAM.
Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2008 07:30 PM | Show all posts
Originally posted by tembamgirl09 at 13-10-2008 06:56 PM
Ini cuma luahan perasaan je ok..
Baru2 ni kan..aku rasa diri aku ni macam siol la..
sebab apa aku kata camtu kan.. aku tak kacau hidup orang tapi orang selaluuuuu kacau/ cari pasal dgn aku.
Of ...


tak terkomen kite...

melampaunya pangai abg tembam....?takleh ke pindah dok umah lain dgn mak tu..?
taknah jumpa lagi adik badik yg mcm ni....
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


 Author| Post time 13-10-2008 07:38 PM | Show all posts
pinoe...ada la sikit..tang muncung mmg sebijik!

Azhar..ntah la..aku tak jumpa jalan penyelesaian..tu sbb aku luah kat sini..

pink..dah tak sabar ni..aku rasa nak pukul org je nih!

Oja..akak harap akak bley sabar..tapi hari ni akak rasa sebak giler la

Soda... ntah la malas nak pikir..bam skang nak fokus..camna nak tenangkan diri ni..nak selesai @ lupakan masalah ni..rasa sarat la..
Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2008 07:42 PM | Show all posts
bnyk2kan bersabar k...
Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2008 07:58 PM | Show all posts

Reply #1 tembamgirl09's post

tuan umah..

nk tnye ckit..

skang kau tgl kat umah mak kau or abg kau?

jgn la bunuh diri tau tuan umah..

cian kat mak kau..

hidup ni mmg byk dugaan..

tp kita kena slalu berdoa pd Tuhan..
Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2008 08:10 PM | Show all posts
alamak pjgnyer

btw,siol tu pe?
cm s.ial ke

pe kata ko berhijrah
zimbabwe ke
Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2008 08:12 PM | Show all posts
dugaan menguji kekuatan

kesabaran menguatkan keimanan

kepada illahi kita berserah
Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2008 08:29 PM | Show all posts
Originally posted by tembamgirl09 at 13-10-2008 07:38 PM
Soda... ntah la malas nak pikir..bam skang nak fokus..camna naktenangkan diri ni..nak selesai @ lupakan masalah ni..rasa sarat la...


selalu la berckp dgn pencipta kita bam...
tgh2 mlm dr nangis jer baik ngadu kat Tuhan
mintak tabah dan sabarkan bam dlm melalui semer ni
Tuhan tu sayang sbb tu dia uji dan dia tau bam mampu atasi semer ni
sabar bnyk2 ekk bam...moga apa yg berlaku ni cepat berlalu....

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2008 09:35 PM | Show all posts
tatau le.. aku pun malang gak skali skala.. hepi pun skali skala aje.. idup ni memang banyak ups and downs.. bila dah tutup mata kang baru la semua tu berakhir..  just go with the flow tembamgirl and dont give up easily.. ingat satu je.. Tuhan sedang menguji ko.. Dia uji sebab dia sayangkan ko..

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2008 10:03 PM | Show all posts

Reply #1 tembamgirl09's post

bam...jgn mengutuk diri sendiri bam tak baik...
kena sayang diri kita...kalo takder org nak sayang pun
kita ttp kena sayang diri kita....jgn kutuk
ada salah silap kekurangan kat memana usaha perbaiki jer
org tak nmpk n takmo hargai takper asalkan hati kita tenang
tu tandanya Tuhan sentiasa bersama-sama kita....

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 13-10-2008 10:26 PM | Show all posts

Balas #1 tembamgirl09\ catat

masalah remeh temeh jer ni....awak susah fikir2kan masalah mcm ni,ttp bumi masih berputar...org lain masih meneruskan kehidupan mereka...sebenarnya otak awak memperbesarkan masalah awak,padahal masalah awak ni taklah serius mana...makan pun cukup sampai tembam,kerja ader,famili ader,semua ader...ader org yg takda semua tu...sbb tu manusia kene bersyukur

awak kene ingat...sekarang awak ader masalah,tak bermaksud selama2nya terus dlm keadaan mcm ni....masa depan tak pasti lagi...mungkin hidup akan jd lebih baik...
dulu 10 thn lepas pun awak hidup ok jer kan...kenapa sekarang mcm dah kiamat jer?

org disekeliling awak tu besar pd pandangan awak,aper yg mereke fikirkan awak ambik peduli...tp pada kami semua....tak kenal pun...tak peduli pun...hidup tak terjejas pun...
kalau nak berjaya,think big....ingatkan diri awak masalah awak tu semua hanya remeh temeh...kalau tidak awak akan jadi common person...nothing special...just like most of the people...
Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2008 11:06 PM | Show all posts
ak rase kesbrn ko dh smpai kemuncaknyer..tu yg ko nak share ngn kami....hmmmm ..ak rase dlm hal abg ko, ko kna suh mak ko tego ..takat menyapu umh pun nk merungut pahal ....dulu ms kecik blh ajer mak ko bsuh berxx dier xbising pun ...  ..iskhh...pemalas btl ..:@  ..kt tmpt keje plaks..kalo ko x thn better angkt kaki arr..stat cr keje br....ingt keje ko tuk kover keje org len ker...apsal bos ko backing org tu ...dier cntik sgt ker?iskhh...
psal makcik ko tu ...x pyh lyn ler..ingt ko xd perasaan ker....remember...juz ignore person mcm tu ..appreciate diri sendirik lebih  dr org len la...buang ms jerk nk sakit hati ngn org yg sombong mcm tu ..wek.,k...ingt diri sendirik bguz ...

solution ..ak hrp ko bykkan berdoa ...n improve kehidupn ko spy lebih maju lagik ...dulik ajer ckp2 org len ug nmpk mcm xsk kt ko....juz carry on life ko sendiriik ajer
Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2008 11:49 PM | Show all posts
Ko ni bengang dengan banyak orang...sian ko...
diorang tu yg bermasalah dgn ko ke?
ko yang bermasalah nak adapt dengan diorng semua ?
Soalan tu untuk kau pikir untuk musahabah diri.
bersabar dan banyak berdoa.
Kalau diorang x nak layan ko, ko x yah lah layan diorang semua yang menyakitkan hati tu.
tuan rumah...sila tarikh nafas dan berselawat ke atas nabi (tips dalam novel ayat2 cinta).
X sapa yang siol dalam dunia ni...
tapi kalau ko rasa cam tu...bawak2 la mandi bunga 7 jenis...bunga itu hendaklah dipetik sendiri dan jgn pula dicium baunya. Mandi 3 hari berturut sebelum matahari terbit.  
aku acah je jgn ada yang ikut plak.
Harap tuan rumah boleh berfikir dgn waras , banyak berdoa dan bersabar menempuh dugaan.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 14-10-2008 06:40 AM | Show all posts
LoveSungmin ~ aku duduk umah mak aku..dia pun sama..aku maleh nak bangkitkan hal ni..yg aku nak tau camna aku nak naikkan semangat aku ni balik

mawarputih2612 ~ si.al la maksudnya..aku taip tah camna jadi siol..pindah zimbabwe? elok minta pindah terus ke alam baqa' je!

singajantan ~ selama ni mmg pada DIA pun aku berserah..cuma hari ni rasa cam bengang giler

soda ~ selalu doa dah soda..dek kerana berdoa la aku bertahan sampai ari ni..kalu tak dah lama aku jadi jahat cam setan! Aku rasa mmg cam si.al sesangat sbb aku buat baik pun rasa cam sampah je..aku tak mintak org puji or pandang kebaikan aku buat..cuma..hormati aku sbg manusia boleh? itu yg selalu bermain kat fikiran aku skang ni.. sakit hati btol tau tak soda? sampai satu tahap aku cermin diri aku..aku rasa benci gila tgk diri aku ni! camna nak sayang diri sendiri? kalau org lain yg buat aku..aku leh sabar..tapi ni dah sampai darah daging pun buat aku..kekadang mak aku pun buat aku down! itu yg buat aku benngang hingga merapu kat sini!


mesmerize ~ aku tau tuhan sedang uji..aku cuma nak tau camna nak positif utk rempuh ujian ni

demonicboy  ~ mmg tak serius pun..saja aku mengada2 kat sini.. aku kan siol + bodo?? tima kasih atas pandangan anda

juju_amin84 ~ dia tu takleh ditegur hatta kalu mak dia tegur pun dia akan kata mak aku tu bias! siap ugut2 cam paria nak kuar umah..mak aku tu lembikk..dgr sgt la kata anak dia tu..tu yg aku tensi sangat! tp yg aku geram tu anak kesayangan dia tu takde lak nak jaga dia? aku gak yg makan hati..mana prangai anak dia..prangai dia lagi..eishh!!! kat tmpt kerja ni aku leh handle lagi..benefit kat sini mmg cukup bagus, rasa rugi lak tinggalkan dek kerana semata2 babi hutan tu! kat tmpt kerja aku leh sabar..cuma kekadang je la hilang sabar..contohnya hari ni la..memasing cam haremmm je! Terima kasih atas nasihat juju..

ketupat79 ~ itu yg buat aku tertanya2 ni..dorang bermasalah ke aku yg bermasalah? aku selalu fikirkan hak ni sampai la aku luah masalah kat sini.. mungkin aku bermasalah.. tapi mmg menjadi masalah besar ke kalau aku diamkan diri kat tmpt duduk aku? aku cakap2 gurau2 mcm biasa..aku jaga gak tutur aku..ntah laa.. mungkin dorang tgk aku ni muka cam down syndrom tu sbb dorang suka menghina dan main2 kan aku..hati manusia kan?
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

Category: Cinta & Perhubungan


ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

26-11-2022 09:34 PM GMT+8 , Processed in 0.107693 second(s), 43 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list