CariDotMy

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

123Next
Return to list New
View: 22210|Reply: 44

Suami Hetty Koes Endang [Yusuf Emir] ditahan

[Copy link]
Post time 23-7-2008 10:15 AM | Show all posts |Read mode
Rasuah: Suami Hetty Koes Endang ditahan

JAKARTA 21 Julai - Seorang lagi pemimpin Parti Kebangkitan Bangsa(PKB) disiasat oleh Jawatankuasa Pembantrasan Korupsi (KPK) berhubung kes rasuah hari ini selepas badan itu menahan suami penyanyi Hetty Koes Endang, Yusuf Emir Faisal pada 16 Julai lepas.

Ketua Tanfidz PKB, Muamir Muin Syam disiasat berhubung kes rasuahubah syarat tanah hutan simpanan untuk projek komersiol di Tanjung Api-api, Sumatera Selatan.

Sebelum ini, Muamir mengakui menerima 500 juta rupiah (RM178,00)daripada Yusuf Emir Faisal yang juga anggota Parlimen dari PKB untuk pembangunan pejabat parti bagi persiapan memenangi pilihan raya umum.

Isteri penyanyi tahun 70-an itu juga sebelum ini mengaku memberikan wang 300 juta rupiah (RM107,000) kepada setiausaha PKB, Aris Junaidi untuk membiayai perubatan bekas Presiden Abdurrahman Wahib (Gus Dur).

Bagaimanapun Gus Dur menafikan dakwaan itu kerana kos perubatan beliau ditanggung oleh kerajaan.
Bekas presiden keempat Indonesia itu juga menyatakan dirinya bersedia untuk disiasat.

Sementara Hetty Koes Endang sebelum ini turut dipanggil memberikan keterangan di Pejabat KPK dan percaya suaminya tidak bersalah dalam kesrasuah.

Dalam tempoh sebulan ini, beberapa orang ahli Parlimen, pendakwakanan dan bekas pegawai kanan bank pusat Indonesia diberkas atas dakwaan rasuah.

Sebelum ini, isteri seorang penyanyi dangdut, Al Amin Nasution yangjuga anggota Parlimen dari ditahan oleh badan pencegah rasuah di sebuah hotel ternama di Jakarta.

- Utusan
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 23-7-2008 10:23 AM | Show all posts
rasuah di Indon mmg x leh nak buek ape lahhh... mmg consider yg paling teruk in the world!!!
Reply

Use magic Report

Post time 23-7-2008 10:41 AM | Show all posts
Thanks for sharing... cuma tu lah negara kita sendiri masalah dalaman yg tak settle... leceh tull
Reply

Use magic Report

Post time 23-7-2008 10:48 AM | Show all posts
Originally posted by nist02 at 23-7-2008 10:41 AM
Thanks for sharing... cuma tu lah negara kita sendiri masalah dalaman yg tak settle... leceh tull


hari2 dgr perkara sama.. naik muak..
Reply

Use magic Report

Post time 23-7-2008 10:57 AM | Show all posts
sana sini rasuah....
Reply

Use magic Report

Post time 23-7-2008 11:13 AM | Show all posts
ingatkan di indonesia kalau rasuah tak kena tangkap
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 23-7-2008 12:49 PM | Show all posts
hat paling teruk of coz INDIA
Reply

Use magic Report

Post time 23-7-2008 01:47 PM | Show all posts
rasuah rasuah rasuah.. penyakit
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 23-7-2008 02:43 PM | Show all posts
Originally posted by zamnie at 23-7-2008 10:23 AM
rasuah di Indon mmg x leh nak buek ape lahhh... mmg consider yg paling teruk in the world!!!


Rasuah kita pon aper kurangnyer..
Mcm bangk**!!
Byk sgt kawtimnyerr..
Reply

Use magic Report

Post time 23-7-2008 04:12 PM | Show all posts
kat malaysia pun membuak buak rasuah.. tak yah la sibuk kan laki si Bu hetty i... settlekan masalah dlm negara kita ni hah
Reply

Use magic Report

Post time 23-7-2008 08:26 PM | Show all posts
suami hetty ni orang indon ke atau orang malaysia? aritu penah diberitakan org malaysia kan, atau pernah bljr kat malaysia camtu la
Reply

Use magic Report

Post time 24-7-2008 03:07 AM | Show all posts
Originally posted by zamnie at 23-7-2008 10:23 AM
rasuah di Indon mmg x leh nak buek ape lahhh... mmg consider yg paling teruk in the world!!!



nothing....
Reply

Use magic Report

Post time 24-7-2008 03:08 AM | Show all posts
Originally posted by kuehdonat at 23-7-2008 02:43 PM


Rasuah kita pon aper kurangnyer..
Mcm bangk**!!
Byk sgt kawtimnyerr..



indon lg hancus
Reply

Use magic Report

Post time 24-7-2008 10:56 AM | Show all posts
penyakit rasuah ni pn sukar diubati...
Reply

Use magic Report

Post time 24-7-2008 11:15 AM | Show all posts
Originally posted by Maid_fr_Venus at 23-7-2008 12:49 PM
hat paling teruk of coz INDIA


betul2......

kat india tu, masalah rasuah x bole diselamatkan lagi.....
Reply

Use magic Report

Post time 24-7-2008 11:41 AM | Show all posts
Originally posted by Syd at 23-7-2008 10:15 AM
Rasuah: Suami Hetty Koes Endang ditahan

JAKARTA 21 Julai - Seorang lagi pemimpin Parti Kebangkitan Bangsa(PKB) disiasat oleh Jawatankuasa Pembantrasan Korupsi (KPK) berhubung kes rasuah hari i ...



sapa penyanyi ni.........
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


 Author| Post time 24-7-2008 11:44 AM | Show all posts

Reply #16 tina_turner's post

laaa

hetty koes endang tak kenal?

Reply

Use magic Report

Post time 24-7-2008 11:47 AM | Show all posts
tak habis habis rasuah............
Reply

Use magic Report

Post time 24-7-2008 04:19 PM | Show all posts
Originally posted by Syd at 24-7-2008 11:44 AM
laaa

hetty koes endang tak kenal?

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/id/thumb/d/d7/Hetty_Koes_Endang.jpg/220px-Hetty_Koes_Endang.jpg




baru ingat.. byk sangat indon singer sampai lupa HKE.......
Reply

Use magic Report

Post time 24-7-2008 05:51 PM | Show all posts

Reply #11 soraya's post

Suami Hetty nie org Malaysia..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

14-7-2024 12:02 PM GMT+8 , Processed in 0.138392 second(s), 46 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list