CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Search
Carian Terbanyak:
Author: blackwise

Kisah Masjid Kristal Terengganu

[Copy link]
Post time 18-3-2008 09:32 AM | Show all posts

Reply #1 blackwise's post

Masjid tu digunakan untuk upacara rasmi saja....sbg contoh:-
1) Sembahyang hajat untuk Deris Jusoh jadi MB.
2) Majlis kesyukuran untuk MB.
3) Ceramah agama oleh Imam Hadhari.

Silap2 tak lama lagi dibina pulak kuarters kerajaan & PPRT sekitar kawasan masjid, supaya adalah jemaah nk semayang jumaat...
Projek lagi.....Patrick Badawi dapat la..Hidup DEB..
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 18-3-2008 09:37 AM | Show all posts

Reply #1 blackwise's post

tambang bot biasa 50 sen je la....

betul ke ko tanya kat penduduk tenganu ? Ntah2 ko tanya kat org kelate yg kebetulan melancong kat situ...dia jeles la tu
Reply

Use magic Report

Post time 18-3-2008 09:48 AM | Show all posts
huhh aku hangin je rase bila baca cite mengarut tuan umah ni..
klu tak pernah pegi jgn cakap la oii..
ni haku org ganu nk cite sket nih...
masjid kristal tu takda la jauh
seperti yg sigembar gemburkan..
ape plak takde perkampungan kat situ...adelah dolll!!
masjid tu plak dekat je dgn muzium trg..ikut jalan
darat dlm 10 minit je dr pusat bandar trg..n
klu bot penambang plak 50sen jer (BKN 5 RINGGIT!!!)
tp klu btul 5 RINGGIT pn bagus ape..blh bantu
pakcik yg bawak bot tu meningkatkan pendapatan diorg..
KORANG KAN DUK SIBUK2 SRH KERAJAAN BANTU ORG MISKIN
KAT TRG TUH..ape salah sesekali korang plak bantu bersedekah
dgn cara tu...

p/s : sesapa yg tak penah g Trg tuh jgn duk pandai2 buat cite ye...:@ :@
Reply

Use magic Report

Post time 18-3-2008 10:45 AM | Show all posts
the ornaments looks pretty but they are pulling down the branches of the tree........

Reply

Use magic Report

Post time 18-3-2008 10:46 AM | Show all posts
canteknyer mesjid ni kan??
Reply

Use magic Report

Post time 18-3-2008 11:51 AM | Show all posts
aku nak tanya..sapa leh kompemkan..ada perkampungan ker dlm pulau wan man tu..aku dok baca2 takder..tp last2 ada gak yg kata ada...kompius la ni...

apapun..bg aku..pembinaan masjid ni mmg membazir...niat sebenar dh lari lansung..dh la yg buat ni bangsa kapir...

makanya...kita makin hampir ke negeri abadi....hu3x.....peringatan & tanda2 dh jelas kelihatan....
Reply

Use magic Report

Post time 18-3-2008 12:01 PM | Show all posts
aku ada dpt email pasal wajah misteri kat kubah masjid tu
dr jauh nampak cam wajah setan je
ada apa2 maksud ke?
drpd posting korang, baru le aku tau yg pulau wan man tu bukan ada penduduk ramai pun,apa kejadahnye gomen bina masjid jutaan ringgit, tp pengisian masjid tu takde
mmg sah, dunia akhir zaman
kata kristal, tp apsal aku tgk mcm cermin alumunium je
Reply

Use magic Report

Post time 18-3-2008 12:10 PM | Show all posts
Siapakah kontraktor masjid ini? Kroni ke tak kroni? Hmmm...
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 18-3-2008 12:16 PM | Show all posts
Originally posted by imfreeze at 18-3-2008 09:48 AM
huhh aku hangin je rase bila baca cite mengarut tuan umah ni..
klu tak pernah pegi jgn cakap la oii..
ni haku org ganu nk cite sket nih...
masjid kristal tu takda la jauh
seperti yg sigembar  ...


ntah, mane ade rm5. kalu rm5, dah lama drebar bot tu pakai proton saga blm.
Reply

Use magic Report

Post time 18-3-2008 12:42 PM | Show all posts
mungkin 5hengget masa tu jerk...sbb masa tu kan ramai pelancong yg mmg nak pi sesangat kat sana..so time tu la nak cekik darah...

normal fee..........50sen la kot...aku pun taktau
Reply

Use magic Report

Post time 18-3-2008 12:53 PM | Show all posts
Originally posted by Awang Ganu at 26-2-2008 11:34 AM
haha.. masjid kristal ni dekat je dengan kampung aku.. dari jambatan sultan mahmud boleh nampak sejid ni. So far tak bley buat sembahyang jumaat memandangkan jumlah mastautin kat pulau wan man tu ...



Btul ke Patrik Lim lepas wat masjid kristal nie dia terus peluk islam??????
Reply

Use magic Report

Post time 18-3-2008 12:55 PM | Show all posts
Originally posted by pePsi_Blue at 18-3-2008 11:51 AM
aku nak tanya..sapa leh kompemkan..ada perkampungan ker dlm pulau wan man tu..aku dok baca2 takder..tp last2 ada gak yg kata ada...kompius la ni...

apapun..bg aku..pembinaan masjid ni mmg memb ...



Tak ada.... MIL aku cakap dulu pulau tue atuk ngan nenek dia wat kebun pokok kelapa... Seminggu sekali pergi punggut kelapa utk dijual....Pulau nie berpasir.
Reply

Use magic Report

Post time 18-3-2008 01:04 PM | Show all posts
gitu le jadinya bila masjid tu orang bukan Islam yang bina... bagi sangat kat kontraktor bukan melayu.. apa dia orang tau.. tahu nak dapat untung je.... ada MB pun tak guna bukan boleh bagi nasihat... tu yang sultan murka sangat tu...
Reply

Use magic Report

Post time 18-3-2008 01:09 PM | Show all posts
Originally posted by krayolan at 18-3-2008 12:53 PM



Btul ke Patrik Lim lepas wat masjid kristal nie dia terus peluk islam??????



Peluk Islam ke? kalau betul dia dapat hidayah Alhamdulillah supaya dia jadi seorang muslim yang benar-benar ikut ajaran Islam sebenar. bukan Islam hadhari Pak Lah... tapi tak de lak aku dengar citer tu... ke sebab orang panggil dia Patrik Badawi so ko ingat dia Islam...
Reply

Use magic Report

Post time 18-3-2008 01:28 PM | Show all posts
haha tambang 5 ringgit tu nak buat cerita biar la bijak sikit...masa pas memerintah ganu mcm neraka rakyat miskin jugok patut la pas x menang dkt ganu..lain kali contohi pas kelantan bijak x emo mcm pas ganu sembang je lebih
Reply

Use magic Report

Post time 18-3-2008 01:30 PM | Show all posts
Originally posted by aida2121 at 18-3-2008 08:16 AM



yang dok hapuskan tol, hapuskan cukai pintu, bayor hutang tu tak buat apa2 ke? nko ni mimpi ke ape?
kalau setakat bangunan besar2 tapi melayu yang dok meniaga mampus keras, janganlah pera ...


dok hapus mcm2 negeri mundur rakyat miskin jugak
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 18-3-2008 01:34 PM | Show all posts
Originally posted by imfreeze at 18-3-2008 09:48 AM
huhh aku hangin je rase bila baca cite mengarut tuan umah ni..
klu tak pernah pegi jgn cakap la oii..
ni haku org ganu nk cite sket nih...
masjid kristal tu takda la jauh
seperti yg sigembar  ...


tu la tuan umah buka cerita ni seperti membodohkan diri sendiri..aku yg dah pergi tau la cmne sembahyang x payah bayar,siap buat rumah imam lg dekat masjid kristal tu..aritu naik bot free je..ntah ape2 la nak reka cerita biar la bijak sikit ni same mcm pas ganu je yg x pandai tu
Reply

Use magic Report

Post time 18-3-2008 01:35 PM | Show all posts
Originally posted by alien7749 at 18-3-2008 09:14 AM
terengganu ni tunggu bala dari Allah SWT je. banyak sangat menghina Islam.


yang hina islam korang2 ni la.ke nk tunggu pas buat kuil kristal baru bala jauhi terengganu
Reply

Use magic Report

Post time 18-3-2008 01:54 PM | Show all posts
bina masjid cantik, tp untuk kembungkan lg poket kroni wat pe
Reply

Use magic Report

Post time 18-3-2008 01:55 PM | Show all posts
lepas ni ade la org yg akan gune...hopefully la..

tanda akhir zaman???
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

25-9-2022 12:29 PM GMT+8 , Processed in 0.084716 second(s), 18 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list