CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT
Search
Carian Terbanyak:
View: 2660|Reply: 0

KALIGATA

[Copy link]
Post time 3-9-2007 05:26 PM | Show all posts |Read mode
Salam...
Nona ada masalah lah...kena kaligata...u all tau tak maksudnya.
ni Nona surf
kaligata (urtikaria) - adalah suatu reaksi alergi yang ditandai oleh bilur-bilur berwarna merah dengan berbagai ukuran di permukaan kulit.
Ekceli nona kena ni tiap2 tahun.....dari 99 kalau nona tak silap...tiap2 tahun tu Setahun Sekali jer kena. Nona boleh perasan sbb nona ingat setiap tahun dimana nona kena. Untuk 2007 ni..nona kena sejak khamis lepas 30-8-07 lepas kena hujan kat komuter. Masa kat perjalanan menuju rumah mulalah gatal2 dlm bas. Tak tau nak ckp lah....hari jumaat-ahad..adalah tapi tak teruk sgt pasal nona tak layan sgt. Ni kena hari Isnin hari kerja tension betul nak menggaru. Kalu tak garu gatal.....bila garu mulalah bintat2 ni merebak....tapi dia tak lukakan kulit. Nona letak krim Moya jer itulah yg ada.

Last year 2006 kena masa kejohanan badminton. Pergh gatal2 tapi main tetap main. Nona jumpa doktor....dia kata alahan sbb nona dulu ada asma....(skang dah clear). Dia bagi cellamine ngan ubat mandi. Tahun 2005 kena masa BTN...g klinik cucuk RM50. Tahun ni tader ikhtiar lagi nak pergi klinik...ingat nak tengok camner....
Kenapalah nona kena check in everyear Kaligata nie....?

[ Last edited by  NonaNaga at 3-9-2007 05:29 PM ]
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

Category: Kesihatan

ADVERTISEMENT

Forum Hot Topic

ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

8-8-2022 03:52 PM GMT+8 , Processed in 0.223723 second(s), 21 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list