CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

12Next
Return to list New
View: 8192|Reply: 23

Kemana perginya penyanyi ABOT?

[Copy link]
Post time 13-10-2021 10:12 AM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Jika anda pernah bernyawa dan memori anda kuat sekitar tahun 2000 ada seorang artis yang membawa muzik alternatif yang dikenali sebagai Abot atau dalam erti kata lainnya adalah Alternatif Buat Orang Timur.

Pernah terkenal dengan lagu Camar. Juga pernah berduet dengan Kamikaze (pun menyepi) suatu ketika dahulu dengan lagu mereka Kasih yang Pergi.

Kemunculan beliau tidak lama dan hilang begitu sahaja.

Dikatakan sebelum pandemik ini pernah membuat busking di sekitar Kuala Lumpur seperti di Sogo dan Bukit Bintang.

Jika pihak Astro membenarkan beliau untuk kembali beraksi menyanyi di dalam program Gegar Vaganza apa salahnya kan? Boleh juga mengimbau nostalgia beliau.

Apa kata anda Abot dan Kamikaze masuk bertanding di Gegar Vaganza.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 13-10-2021 11:15 AM From the mobile phone | Show all posts
Cantik kot tgk dia ...teringat akk aku muka camni
sebijik
Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2021 11:25 AM | Show all posts
xde kawang2 update ke
Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2021 02:52 PM From the mobile phone | Show all posts
Cara dia nyanyi cm.ada tiru vokalis cranberies khen..
Tp lagu2 abot neh banyak best2
Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2021 03:11 PM From the mobile phone | Show all posts
Her husky voice
Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2021 03:14 PM | Show all posts
suka dgr lagu camar tu. masa tu aku skola rendah lagi
Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2021 03:16 PM From the mobile phone | Show all posts
Lagu dia best. Tokpit pernah buat trivia abot ni. Ingat sbb rambut panjang dia.
Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2021 03:39 PM From the mobile phone | Show all posts
Ada je abot kat rumah tu haaa
Tgh lipat kain
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 13-10-2021 03:59 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by Cik_jantung at 15-1-2022 12:39 AM

...........
Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2021 04:19 PM | Show all posts
masa dlu minat lagu KAsihmu
Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2021 04:51 PM From the mobile phone | Show all posts
shernazz replied at 13-10-2021 02:52 PM
Cara dia nyanyi cm.ada tiru vokalis cranberies khen..
Tp lagu2 abot neh banyak best2

Ha ah..dia nyanyi mcm cranberries
Susah nk bg contoh kalo buat posting nih
Lain la kalo wassap bleh gak send audio record
Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2021 05:06 PM From the mobile phone | Show all posts
cmf_premierleag replied at 13-10-2021 04:51 PM
Ha ah..dia nyanyi mcm cranberries
Susah nk bg contoh kalo buat posting nih
Lain la kalo wa ...

Haha.. bbnu ssh kot nk phm..
Remaja purba ni pahammm
Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2021 05:15 PM | Show all posts
aku ada follow ig dia.. dia buskin2 kt mall2..
Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2021 06:35 PM | Show all posts
Dia ada tulis novel kan.
Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2021 07:57 PM From the mobile phone | Show all posts
makadek replied at 13-10-2021 11:15 AM
Cantik kot tgk dia ...teringat akk aku muka camni
sebijik

Zaman tu kalau nampak cantik,hampir 90% masih ori..tempek bedak sikit2 jer,tanpa filter app..
Kalau sekaranggg????? 100% lari dari rupa sebenar..
Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2021 08:15 PM From the mobile phone | Show all posts
Mengimbau sgt tred ni. Suka lagu Camar tu.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 13-10-2021 09:11 PM From the mobile phone | Show all posts
cmf_premierleag replied at 13-10-2021 04:51 PM
Ha ah..dia nyanyi mcm cranberries
Susah nk bg contoh kalo buat posting nih
Lain la kalo wa ...

Haahahahah
Buat suara tu kasi nada mcmana tah kan
Hahahaha...
Adoi.la..mengekek.iols baca neh..
Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2021 09:13 PM From the mobile phone | Show all posts
Prickford replied at 13-10-2021 06:35 PM
Dia ada tulis novel kan.

Novel dia bapak.susah nak cari
Jimbit btol
Hahaha
Iols.igt.lagi penerbit dia utusan publications
Iols.sampai cari kat perpustakaan negara
Dalam.list ado
Bile cari nan hadooooooo
Geram.iols.dari 12 tahun lepas sampai.skang tak.habis lagi
Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2021 09:25 PM From the mobile phone | Show all posts
3480 replied at 13-10-2021 05:06 PM
Haha.. bbnu ssh kot nk phm..
Remaja purba ni pahammm

tau takpe
dah la ms tu skolah aku ada buat talentime sempena akhir tahun baru abih final exam la
aku ingat lg ada kwn aku ni nyanyi lagu Abot ni...dgn suara sheols yg sebijik mcm abot ni.aku tercengang2 mcm kagum yakmat ms tu
rs bongok je bila teringat balik zmn tu
Reply

Use magic Report

Post time 13-10-2021 09:26 PM From the mobile phone | Show all posts
shernazz replied at 13-10-2021 09:11 PM
Haahahahah
Buat suara tu kasi nada mcmana tah kan
Hahahaha...

tu la..susah nk explain la kt porem ni
kalo stakat tepek yiutub je mmg x rasa lawak
tp kalo kita ckp depan2 ni, and ajuk suara Abot yg mcm cranberries tu mmg bleh kejung perut gelak2 sbb lawak weh
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

29-3-2023 08:32 PM GMT+8 , Processed in 0.113020 second(s), 46 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list