CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Search
Carian Terbanyak:
View: 1517|Reply: 15

Tak Mampu Bayar Harta Sepencarian, Rumah Diroboh Bekas Isteri

[Copy link]
Post time 17-3-2021 10:37 AM | Show all posts |Read mode
Perceraian antara sepasang suami isteri di Indonesia gagal menjadi jalan penyele-saian tetapi menyebabkan sengketa antara mereka semakin buruk apabila kedua-duanya berbalah tentang harta sepencarian.


Lelaki tersebut yang dikenali sebagai Kusnan, 50, dikatakan tidak mampu membayar harta sepencarian berjumlah 30 juta rupiah (RM8,569) seperti dituntut bekas isterinya.


Akibat berang, wanita itu mengupah beberapa lelaki untuk merobohkan rumah bekas suaminya yang terletak di mukim Trowulan dalam wilayah Jawa Timur baru-baru ini, lapor portal beritaSuara.com.








Rumah yang dirobohkan pada Ahad lalu itu didiami oleh Kusnan bersama isteri baharu dan dua anaknya.


Kusnan berkata, rumahnya dirobohkan atas persetujuan bersama dengan bekas isterinya sebagai syarat jika dia gagal melunaskan bayaran harta sepencarian tersebut.


Kusnan terpaksa bersetuju rumah itu dirobohkan kerana tidak mampu membayar jumlah yang diminta bekas isterinya.


“Saya dipanggil ke dewan perbincangan kampung bagi membincangkan tuntutan bekas isteri.


“Bagaimanapun, saya tidak mempunyai wang sebanyak itu dan bekas isteri kemudian meminta rumah itu dirobohkan sahaja,” katanya.


Tambah Kusnan, rumah tersebut sudah diwariskan kepada anak sulung hasil perkahwinan dengan bekas isterinya dan dia kesal kerana kediaman tersebut telah dirobohkan.


Lebih menyedihkan, dia dan isteri baharunya terpaksa membina pondok kecil di sebelah tapak rumahnya yang roboh sebagai tempat tinggal.


“Saya tidur di pondok itu bersama isteri dan ia sangat sempit,” kata Kusnan.




Sumber: Kosmo!

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 17-3-2021 10:39 AM From the mobile phone | Show all posts
Tp nape nk runtuhkan?.. nape x amek alih je umah tu?..
Reply

Use magic Report

Post time 17-3-2021 10:48 AM | Show all posts
rumah papan plywood

boleh la ko roboh
Reply

Use magic Report

Post time 17-3-2021 10:58 AM | Show all posts
ganas nya
nsib la sama2 merempat pasni
Reply

Use magic Report

Post time 17-3-2021 10:59 AM From the mobile phone | Show all posts
Buat perkara yang sia-sia je.
Reply

Use magic Report

Post time 17-3-2021 11:03 AM From the mobile phone | Show all posts
nurul_akmar replied at 17-3-2021 10:39 AM
Tp nape nk runtuhkan?.. nape x amek alih je umah tu?..

tanah tu milik lelaki kot
Reply

Use magic Report

Post time 17-3-2021 11:07 AM | Show all posts
harap friska tak main roboh2 di malaysia ye. walaupun bermadu kamu tiada hak harta sepencarian
Reply

Use magic Report

Post time 17-3-2021 11:29 AM | Show all posts
keyword nya sebab bekas laki duduk rumah tu dengan bini baru..
macam tak faham pulak orang pompuan..
laki biawak taik dadah kaki pukul tak apa..
asal jangan simpan pompuan lain or kawin baru/lagi satu..
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 17-3-2021 11:37 AM | Show all posts
Lebih menyedihkan, dia dan isteri baharunya terpaksa membina pondok kecil di sebelah tapak rumahnya yang roboh sebagai tempat tinggal.


kawin lain ada pulak duit... mau x menyirap bekas bini.. mengelat la tu... padan muka...
Reply

Use magic Report

Post time 17-3-2021 11:41 AM | Show all posts
CiliPadiSedap replied at 17-3-2021 11:07 AM
harap friska tak main roboh2 di malaysia ye. walaupun bermadu kamu tiada hak harta sepencarian

Maaf ya Kakak, sebelum nikahi saya, suami sudah tandatangan prenuptial agreement buat melindungi hak saya karena saya sadar akan risiko bermadu. I'am an educated person, and I know my rights. Biaya buat prenuptial agreement di kantor lawyer  RM10,000.
Reply

Use magic Report

Post time 17-3-2021 12:14 PM | Show all posts
Good move!  Dah jenis tak mampu (sekadar mampu bagi air mani), laaagi berangan nak berbini baru.
Bina la rumah lain...kata susah senang bersama.
Reply

Use magic Report

Post time 17-3-2021 12:17 PM | Show all posts
Friska replied at 17-3-2021 11:41 AM
Maaf ya Kakak, sebelum nikahi saya, suami sudah tandatangan prenuptial agreement buat melindungi h ...

firaun pun tak sejahat friska bermadu siap nak bolot harta jusa C siap buat aggrement lawyer lagi.  ini lah dia kacang lupakan kulit dah rampas rumah tangga orang. harta rumah tangga orang dia buat harta sendiri. indon brengset.

moga kamu di balas di dunia dan akhirat. tuhan itu tidak tidur. kamu pasti dihukum. karma is there.

kepada wanita2 malaysia sindiket indon madu macam friska ni ada, mereka target orang2 pencen kakitangan awam dan orang yang nak keluarkan epf ( termasuk isinar dan i friska). hati2 lah ye. mereka ni memang wujud


Reply

Use magic Report

Post time 17-3-2021 12:25 PM | Show all posts
Walau nampak macam rugi tapi bagi bekas isteri nak rugi biar semua rugi baru puas hatinya.  
Reply

Use magic Report

Post time 17-3-2021 02:59 PM | Show all posts
CiliPadiSedap replied at 17-3-2021 12:17 PM
firaun pun tak sejahat friska bermadu siap nak bolot harta jusa C siap buat aggrement lawyer lagi. ...

Bicara Kakak tidak bagus, bisa menjurus ke hate speech
Reply

Use magic Report

Post time 20-3-2021 12:02 AM From the mobile phone | Show all posts
Garang betul isteri dia
Reply

Use magic Report

Post time 20-3-2021 01:29 AM From the mobile phone | Show all posts
Astagarrr{:yameteh{:yameteh{:yameteh
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

1-10-2022 08:06 PM GMT+8 , Processed in 0.099204 second(s), 25 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list