View: 6580|Reply: 33
|
[Pelbagai]
Korang da start masuk office atau masih wfh
[Copy link]
|
|
Saja la nak tanya. Sejak pkpb ni korang semua da start masuk office atau masih work from home? Kalau da start masuk office tu selang seli hari atau hari hari kena masuk?
I da start masuk office next week tapi masalah nya kena masuk hari hari xd alternate day. Taska anak still xbukak. Da cuba cakap dengan "manager" tapi dia spesis mnusia takde ilmu and kate xboleh mmg kena masuk hari hari. So just nak tao yg lain mg kena masuk office hari hari jugak ke |
|
|
|
|
|
|
|
Edited by iminidin at 29-5-2020 05:51 PM
dah 3 minggu start masuk opis.. keja sikit2... selang seli, sambil WFH..anak2 tawakal ja kat rumah.. sebab transit tutup lg..
kami keja sampai 5 jam ja. koi 1 balik...
|
|
|
|
|
|
|
|
Masuk ofis daripada awal PKP |
|
|
|
|
|
|
|
Iols sbg manager pun kowserr nk melayan kerenah staff nk mintak wfh sbb anak xde spe nk jaga. Well, sendiri fikir lah, hire maid ke htr kat jiran ke kawan baik yg wfh ke, nk bawak ank dtg ofis boleh tp make sure behave, senyap n x ganggu org lain buat kerja n anak kena dduk kt cubicle mak/pak sendiri.. n boleh bawak sorg jah. Anak kecik ada ramai ??? Sape suh ko beranak ramai2..... nk wfh jugak ??? sila htr surat resign... Me kaseyyyy
Bukan xnk consider ke hapa, spjg tempoh pkp 2 bulan lebih wfh xkan x terfikir nk cari org utk jagakan anak ke apa in case nk kena msuk ofis. Sediakan payung sebelum hujan kekdahnya. Kalau bru seminggu dua iols paham la jugak. Ini nk msuk 3 bulan pkp, masalah keluarga staff pulak iols nk kena fikirkan. Yiiihhhh masalah kerja iols sejak staff pkp ni lg mcm hapa jah.. sebenarnya jd manager ni keje plg susah handle staff. Ini salah satunya. Dah la dept iols bukan nya yg jenis kerja yg boleh wfh sgat.. |
|
|
|
|
|
|
|
Edited by Meiizu at 29-5-2020 07:36 PM
2wk befor syawal dah start keje...company buat alternate certain department je sebab meja diorang rapat sgt.
My deprmnt keje hari2.
Start semlm barulah smua staff keje hari2..govmnt dah bagi.
I bersyukur wpun keje private siap gaji full dari start pkp ofis tutup terus yee...kalau you pun sama baik pikir panjang dari kata manager manusia takde ilmu
|
|
|
|
|
|
|
|
Tapi kalau i jadi manager pun susah kot nak terima your excuse..kalau kita rasa susah sebab anak lagi susah kalau takde keje.
|
|
|
|
|
|
|
|
Manager xde ilmu?
Manager2 under iols punya ilmu,hujung kuku staf mereka pun xtercapai. |
|
|
|
|
|
|
|
kawan dah mula masuk ofis 11 Mei itu hari, tetapi HR buat peraturan kena dibahagikan 2 kumpulan, iaitu kumpulan A dan Kumpulan B, kerja 1 minggu and minggu hadapan work from home sehingga PKP tamat, buat masa PKP ini tiada thumb print perlu dilaksanakan, kedatangan hanya melalui bar code scanner sahaja |
|
|
|
|
|
|
|
I masuk office on alternate days. Tapi habis MCO ni mungkin macam biasa la kot. Risau sebab setakat ni i bergilir dengan hubs jaga anak anak. Lepas ni taktau la. Risau. Nak nak taska tempat anak i ni, i boleh rasa yakin dia tak sanitize pun. |
|
|
|
|
|
|
|
Please be thankful that you still have a workplace to go to.
Ramai dah yg jobless and lagi ramai akan menyusul. |
|
|
|
|
|
|
|
Masih WFH dok rumah ni lebih penat dari masuk opis. Kerja berlambak2 |
|
|
|
|
|
|
|
Still fully WFH..... nnti masuk ofis iols siap reporting to new department, dpt surat transfer masa PKP... LOL
Mmg dah tau akan transfer sejak dari awal bulan 3.. so dah start handover current job since then |
|
|
|
|
|
|
|
I am on 2 weeks rotation. Masuk office 18th -22nd May, lepas Raya sambung aje WFH. Boss dah cakap kalau tak ada keperluan & boleh WFH, teruskan aje. Sekarang semua boleh online. Nak approval & signature pun boleh online.
Akan ke office semula on 15th June for documentation. Orang finance request semua documentation, invoice etc. mesti submit original, haish.. |
|
|
|
|
|
|
|
still WFH. tapi hati dah meronta ronta nk masuk kerja macam dulu. kerja dr rumah ni macam tak sempurna sangat, macam kau mandi tapi tak pakai sabun. gitulah perasaanya berwork from home ni. tambah tambah lagi gangguan makhluk halus (dibaca: anak-anak) buat aku rasa lagi stres. time aku nk ngadap laptop lah diorang mintak nak berak, suruh carikan pensil, ajak main sorok-sorok. |
|
|
|
|
|
|
|
Wfh lagi. Kalau masuk office pun kena ikut turn. HR maintain 30% occupancy kat meja everyday. |
|
|
|
|
|
|
|
Dah boleh masuk office tapi alternate week. Tapi kalau rasa tak comfortable boleh je wfh. Ikut plan company smp end of july. Lepas tu maybe semua baru boleh masuk. Wfh pn byk gak kerja and penat dia lain maciamm |
|
|
|
|
|
|
|
Still work from home. Boleh je nak masuk office but kena mintak approval boss. Byk procedures. So wfh je laaa sampai announcement PM nanti. |
|
|
|
|
|
|
|
kami ikut jadual. xdela hari2 keje. kalau tak keje bwk blk la doc kt rumah..wfh |
|
|
|
|
|
|
|
sampai skrg WFH je sbb boss risau ramai staff dia yang naik public transport g office so bahaya ada direct contact dengan org lain. ala buat kerja pun guna laptop je mmg boleh buat dirumah no problem
|
|
|
|
|
|
|
|
tulah pasal. dah lah pkp time raya lepastu ramai kena buang kerja haih sedih betul... lagi lah tkde mood nak raya en. yang mana ada pendapatan bersyukur lah ye sbb skrg ramai yang tgh susah. apa pun rakyat semua kena bersatu padu lawan semua ni ye caiyokkk
|
|
|
|
|
|
|
| |
Category: Belia & Informasi
|