CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Search
Carian Terbanyak:
123Next
Return to list New
View: 4534|Reply: 58

Dipenjara 7 Hari Kerana Bagi Rakan Lelaki Makan Kek Batik

  [Copy link]
Post time 24-4-2020 02:12 PM | Show all posts |Read mode
Gadis berusia 22 tahun dipenjara tujuh hari kerana ingkar Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) apabila keluar rumah untuk memberi kek batik kepada rakan lelakinya.


Menurut ProjekMM, Mahkamah Majistret Shah Alam juga mengarahkan penuntut sebuah universiti swasta itu membayar denda RM800 dan perlu menjalani hukuman berkenaan pada hari dia ditangkap iaitu pada 18 April lepas.


Sekiranya gagal membayar denda, dia boleh dipenjarakan dua bulan.




Gambar hiasan




Manakala, lelaki yang juga penuntut sebuah universiti awam berusia 22 tahun itu didenda RM1,000 atau penjara dua bulan.


Menurut fakta kes, kedua-dua tertuduh ditemui dalam sebuah kereta yang tidak dimatikan enjinnya di tepi jalan.


Ketika disoal, wanita itu memberi alasan ingin memberi rakan lelakinya makan kek batik yang dibuatnya, manakala lelaki itu sedang makan kek berkenaan ketika tangkapan dibuat.




Gambar hiasan
Kredit foto: Aliff.co




Kedua-dua tertuduh mengaku bersalah bergerak dari satu tempat ke satu tempat lain dalam kawasan tempat jangkitan di Jalan SP1/8, Subang Perdana jam 9 malam pada 18 April lepas.


Difahamkan, wanita itu dijemput lelaki berkenaan sebelum bergerak ke tempat kejadian kira-kira 800 meter dari rumahnya, manakala lelaki terbabit bergerak dari rumahnya iaitu empat kilometer dari tempat kejadian.


Terdahulu, peguam Shalehhuddin Salam yang mewakili kedua-dua tertuduh memohon hukuman ke atas mereka dikurangkan memandangkan ia kesalahan pertama wanita terbabit dan lelaki berkenaan tiada niat untuk melanggar PKP selain memohon mahkamah mempertimbangkan bahawa hukuman penjara akan menjejaskan pembelajaran tertuduh. - CARI

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 24-4-2020 02:16 PM | Show all posts
alamak..baru terfikir nak bagi...
cancel lah...
suh beli sendiri...
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2020 02:20 PM From the mobile phone | Show all posts
Nasib rakyat marhein..xsampai 10km laju je depa tgkap..yg vvip bepuluh km kunjung mengunjung rileks je x kene pape tindakan
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2020 02:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Ahahaha kesiannye.. da la bukan gf bf tapi demi kawan kena denda.. friendzone yang mahal..
Boleh je pass kan.. kenapa nak kne duduk dlm kete deting2..
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2020 02:22 PM From the mobile phone | Show all posts
Allahuakhbar dik.. Berada d tempat yg salah pd masa yg salah
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2020 02:22 PM From the mobile phone | Show all posts
Kesian Kau dik. Kot ye pun pakai la grab hantar
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2020 02:23 PM | Show all posts
Ni kek batik paling mahal kat malaysia
rm1800 utk dua org oiii.
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2020 02:24 PM From the mobile phone | Show all posts
Risteena garit la ni aja bbnu kirim makanan kat kekasih. Such a bad influence that skank n biji sis kemut.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 24-4-2020 02:27 PM From the mobile phone | Show all posts
Memang Aku anti UMNO PAS sampai kiamat
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2020 02:44 PM From the mobile phone | Show all posts
Guna runner la dek oiii
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2020 03:04 PM From the mobile phone | Show all posts
Xde niat nk langgar pkp???ko x faham bahasa ke apa tiap2 hari berita kt tv,radio sume gtau pasal stay at home,keluar hanya bila perlu n amalkan social distancing...lagi ko boleh kuar naik keta ngan kawan lelaki semata2 nk bagi kek batik???
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2020 03:34 PM | Show all posts
Mahalnya kek batik
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2020 03:47 PM From the mobile phone | Show all posts
Boleh je bagi waktu siang kan...
Kawan lelaki tu boleh je kot datang depan rumah just ambil kek kalau betul mengidam sangat nak makan....tapi dia g ambil kawan pempuan dia pulak nak duduk makan bersama....walaaahhhh.
Saja cari nahas....
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2020 03:58 PM From the mobile phone | Show all posts
Apa bf ko tu takboleh makan kek batik jam 9pagi ke
Berapa kali dah berjumpa sebelum kantoi ni
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2020 04:30 PM | Show all posts
Macam macam hal yang berlaku
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2020 04:32 PM From the mobile phone | Show all posts
zuuu replied at 24-4-2020 03:04 PM
Xde niat nk langgar pkp???ko x faham bahasa ke apa tiap2 hari berita kt tv,radio sume gtau pasal sta ...

Entah2 uols zaman Sekolah dulu lagi teruk..letak bedak dalam surat...Seb baik PKP takda zaman  uols Sekolah dulu
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 24-4-2020 04:35 PM From the mobile phone | Show all posts
KIM.K replied at 24-4-2020 03:58 PM
Apa bf ko tu takboleh makan kek batik jam 9pagi ke
Berapa kali dah berjumpa sebelum kantoi ni

Biasa la sexcited nak tengok bf makan...esok dah nak puasa...mlm nak terawih.

Kena belajar2 la jadi Isteri solehah dr kecik..

Uols apa tahu...sampai sekarang x berlaki sbb x practice mcm adik ni khennn
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2020 04:53 PM | Show all posts
Politik_Virus replied at 24-4-2020 02:27 PM
Memang Aku anti UMNO PAS sampai kiamat

takpe la spesies macam kau bukan majoriti pun.
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2020 05:04 PM | Show all posts
ni nak bg mkn kek batik ke apam???
kek batik mana ni yg best sgt.. cer citer
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2020 05:23 PM From the mobile phone | Show all posts
Berdua dalam kereta... Check
Keluar selepas 8 malam... Check

Semoga adik-adik belajar dari kesilapan
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

30-9-2022 07:47 AM GMT+8 , Processed in 0.094661 second(s), 25 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list