CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT
Search
Carian Terbanyak:
Author: R2D2

[Tempatan] Restoran Nasi Kandar terkenal Jalan Masjid Kapitan Keling DITUTUP

[Copy link]
Post time 9-1-2020 04:01 PM | Show all posts
sarah82 replied at 9-1-2020 03:58 PM
Cargas yg dekat kmpg gembira /belakang tu ada kubur kan? Hahahaa.. Port lepak aku dulu.. Aku suka  ...

ya belakang ada kubur. sambil makan tengok kubur. insaf.... hidup kita utk makan hanya sementera.  akhirat kekal abadi.
Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
Post time 9-1-2020 04:02 PM From the mobile phone | Show all posts
tobby replied at 9-1-2020 04:01 PM
ya belakang ada kubur. sambil makan tengok kubur. insaf.... hidup kita utk makan hanya sementera.  ...

Hahaha.. Sedap situ.. Ayam goreng dia sedap.. Tu la kawasan org matahari.
Reply

Use magic Report

Post time 9-1-2020 04:03 PM | Show all posts
JohnnySins replied at 9-1-2020 03:11 PM
tanya sikit...rentung tak nak saman kerajaan ka sebab rasis hina rentung dengan nama jalan?? wakakak ...

rentung bangga kot sebab ada bangsa dia jadi kapitan

Reply

Use magic Report

Post time 9-1-2020 04:03 PM | Show all posts
rosasen replied at 9-1-2020 04:00 PM
deen maju sodap... roti canai pon sodapp

klu mee goreng mamak paling sempoi kat padang broom (org penang sebut padang broom,  nama atas kertas padang Brown).
Reply

Use magic Report

Post time 9-1-2020 04:05 PM | Show all posts
sarah82 replied at 9-1-2020 04:02 PM
Hahaha.. Sedap situ.. Ayam goreng dia sedap.. Tu la kawasan org matahari.

yup. depa syiah matahari turun temurun. Kg Seronok. dulu2 depa kahwin sesama sendiri. tapi skrg agama matahari Kg Seronok dah hampir pupus bila berlaku asimilasi & bila anak2 dihantar belajar islam secara proper di sekolah2 kebangsaan.
Reply

Use magic Report

Post time 9-1-2020 04:06 PM | Show all posts
tobby replied at 9-1-2020 04:03 PM
klu mee goreng mamak paling sempoi kat padang broom (org penang sebut padang broom,  nama atas ker ...

yakaaa? lenkali bleh cuba la.. hihihi
Reply

Use magic Report

Post time 9-1-2020 04:06 PM From the mobile phone | Show all posts
tobby replied at 9-1-2020 03:59 PM
lokasi restoren kapitan bukan di jalan masjid kapitan keling spt dlm berita ni.  restoren kapitan  ...

Yg tepi masjid kapitan nasi kandar beratur? Aku x suka makan situ.. Waktu siang penuh najis burung
Reply

Use magic Report

Post time 9-1-2020 04:07 PM From the mobile phone | Show all posts
tobby replied at 9-1-2020 04:05 PM
yup. depa syiah matahari turun temurun. Kg Seronok. dulu2 depa kahwin sesama sendiri. tapi skrg ag ...

Dulu aku menyewa dekat2 situ la.. Tu aku tau ttg depa tu..
Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
Post time 9-1-2020 04:08 PM From the mobile phone | Show all posts
tobby replied at 9-1-2020 04:03 PM
klu mee goreng mamak paling sempoi kat padang broom (org penang sebut padang broom,  nama atas ker ...

Yg mana? Aku suka makan sup kat padang broom.. Sup urat pekena dgn roti bengali.. Sup hameed aku rasa biasa2 berbanding sup kat padang broom.. Satay kambeng pun sedap. Lagi satu pasembor padang broom lagi sedap dari padang kota lama.
Reply

Use magic Report

Post time 9-1-2020 04:09 PM | Show all posts
sarah82 replied at 9-1-2020 04:06 PM
Yg tepi masjid kapitan nasi kandar beratur? Aku x suka makan situ.. Waktu siang penuh najis burung

yup. betul2 tepi masjid kapitan tu nasi kandar beratoq. yg popular tu operasi sebelah malam. siang owner lain. depa guna meja & kerusi yg sama.
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 9-1-2020 04:09 PM | Show all posts
so masih berteka teki nama restoran
kalau board gossip kejap je CSI
Reply

Use magic Report

Post time 9-1-2020 04:10 PM From the mobile phone | Show all posts
tobby replied at 9-1-2020 04:09 PM
yup. betul2 tepi masjid kapitan tu nasi kandar beratoq. yg popular tu operasi sebelah malam. siang ...

Oh.. Aku x pernah cuba sebab waktu siang geli aku tgk najis burung.. Jadi selalu dulu sama ada hameediyah,  kapitan atau kmpg melayu saja aku layan.. Nasi kandar kayu aku layan yg dekat dgn bayan baru
Reply

Use magic Report

Post time 9-1-2020 04:13 PM | Show all posts
sarah82 replied at 9-1-2020 04:08 PM
Yg mana? Aku suka makan sup kat padang broom.. Sup urat pekena dgn roti bengali.. Sup hameed aku r ...

mee mamaq tu tengah2... sup hameed aku pun x berapa....sedap lg sup Pelita.

jgn pi food court padang kota.  yg tu tourist trap, tempat sembelih pelancong.  kena tau beza fort cornwallis food court VS food court padang kota.  yg mee sotong pupular tu kat fort cornwallis food court.   
Reply

Use magic Report

Post time 9-1-2020 04:15 PM | Show all posts
sarah82 replied at 9-1-2020 04:10 PM
Oh.. Aku x pernah cuba sebab waktu siang geli aku tgk najis burung.. Jadi selalu dulu sama ada ham ...

Nasi Kayu yg bayan baru jer yg sedap. lepas makan mulut & perut berbahang penuh kepuasan. cawangan Nasi Kayu yg kat KL semua x sedap.  
Reply

Use magic Report

Post time 9-1-2020 04:17 PM From the mobile phone | Show all posts
nasi kandsr ni nasi buh kari kan?
aku kalau pg maan nasi kasar.. tak bubuh kuah pun

adakah masih dipanggil nasik kandar?
Reply

Use magic Report

Post time 9-1-2020 04:17 PM | Show all posts
sarah82 replied at 9-1-2020 04:07 PM
Dulu aku menyewa dekat2 situ la.. Tu aku tau ttg depa tu..

ko kerja intel penang kan dulu.  blue badge ka?   PG8 ke PG7 ?  aku ramai kawan kat penang  
Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
Post time 9-1-2020 04:19 PM From the mobile phone | Show all posts
tobby replied at 9-1-2020 04:13 PM
mee mamaq tu tengah2... sup hameed aku pun x berapa....sedap lg sup Pelita.

jgn pi food court p ...

Hahaha.. Masa aku kerja penang.. Tu tempat aku lepak dgn kwn2 bila x balik alor setar.. Mee sotong tu aku meluat kat mamak tu berlagak....dah la sambal dia cabai x masak..baik aku layan mee derga lagi sedap.. Yg padang kota lama aku dulu suka makan rojak cina.. Pasembor padang kota erkkk.. Tak sedap..

Ada satu saja yg jual sup dulu la.. La ni aku dah lama x pi penang.
Reply

Use magic Report

Post time 9-1-2020 04:22 PM From the mobile phone | Show all posts
tobby replied at 9-1-2020 04:17 PM
ko kerja intel penang kan dulu.  blue badge ka?   PG8 ke PG7 ?  aku ramai kawan kat penang

Hahahaha.. Aku PG9...aku masa tu GB..dan hampir nak jadi BB dah sebelum aku resign utk jaga arwah tok..masa kat kulim aku KM3...kwn aku still kat PG9 supervisor dah skrg..

Intel gaji mmg byk.. Tapi stress bagi aku.. Motorola so far the best work place la.. Aku mmg suka gila lepak motorola.
Reply

Use magic Report

Post time 9-1-2020 04:24 PM From the mobile phone | Show all posts
tobby replied at 9-1-2020 04:15 PM
Nasi Kayu yg bayan baru jer yg sedap. lepas makan mulut & perut berbahang penuh kepuasan. cawangan ...

Yg bayan baru tu ramai org.. Aku suka pilih telur sotong dan ayam goreng.. Kuah banjir...

Cuba nasi kandar yg dekat pejabat pos gelugor/taman tun saadon.. Pakcik ni berniaga tghari guna roda 3..sedap..
Reply

Use magic Report

Post time 9-1-2020 04:25 PM From the mobile phone | Show all posts
sekngucing replied at 9-1-2020 04:17 PM
nasi kandsr ni nasi buh kari kan?
aku kalau pg maan nasi kasar.. tak bubuh kuah pun


Asal nasi kandar ni..mamak dok kandar nasi + lauk jual kat pekerja2 di penang.. Standard dulu nasi putih,  lauk telur rebus,  gulai ikan dan ayam goreng x salah aku..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

15-8-2022 05:30 PM GMT+8 , Processed in 0.091095 second(s), 24 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list