CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
Author: sharlenetexas

Koleksi Bunga dan Pokok Saya

[Copy link]
Post time 25-4-2019 09:08 AM From the mobile phone | Show all posts
Rayna90 replied at 24-4-2019 04:46 PM
Paling best bela aloe vera, senang betul naik. Dari satu pasu dah jadi 3 dalam masa setahun{:1_152 ...

Sis, orkid tu mmg kena letak plastik ke? Sbb jenis ni mcm manja sikit..
Reply

Use magic Report

Post time 25-4-2019 09:11 AM From the mobile phone | Show all posts
xtahumenahu replied at 25-4-2019 07:35 AM
Amik pic ni sbb tgk cantik pulak menjalar kt pagar pasar..pehtubada uncle dok kutip

Mcm mana penjagaan pokok lemon, tapi tak hidup la pulak
Reply

Use magic Report

Post time 25-4-2019 09:21 AM | Show all posts
bunga_durian9 replied at 25-4-2019 09:08 AM
Sis, orkid tu mmg kena letak plastik ke? Sbb jenis ni mcm manja sikit..

hahaha, plastik tu memang dah ada masa beli.
tak buang pun sebab nak kasi dia ada humidity sikit konon kononnya
Reply

Use magic Report

Post time 25-4-2019 09:52 AM From the mobile phone | Show all posts
sharlenetexas replied at 24-4-2019 02:37 PM
Lada solok. Mak tanam. Sekarang harga jatuh RM3/kilo. Puasa ni harga naik balik kot.

Di area kmi, di panggil lada putih.. Campur ikan masin
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 25-4-2019 10:57 AM From the mobile phone | Show all posts
Edited by sharlenetexas at 18-6-2019 06:10 PM

Bunga ros jiran. Semalam bagi baja susu

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 25-4-2019 11:23 AM | Show all posts
sharlenetexas replied at 25-4-2019 10:57 AM
Bunga ros jiran. Semalam bagi baja susu

orang kata makan bunga ros ni kasi naik seri
Reply

Use magic Report

Post time 25-4-2019 12:22 PM From the mobile phone | Show all posts
pandai menanam sharlene.

boleh kawan dengan mak saya ni.haha.
Reply

Use magic Report

Post time 25-4-2019 01:52 PM | Show all posts
cantiknya tgk tanaman2 ni... untung yg jenis pandai menanam.. saya setiap apa yg saya tanam xpernah nak hidup lama.. myb sbb xpandai menjaga juga.. huhuhu...
Reply

Use magic Report

Post time 25-4-2019 04:19 PM From the mobile phone | Show all posts
nazzse replied at 24-4-2019 03:39 PM
Tumpang sekaki tt..
My orkid..musim2 panas ni makin galak dia berbunga

Cantiknya. Susah tak nak jaga pokok orkid ni?
Reply

Use magic Report

Post time 25-4-2019 04:33 PM From the mobile phone | Show all posts
cikpuanviolet replied at 25-4-2019 08:19 AM
Cantiknya. Susah tak nak jaga pokok orkid ni?

Paling senang compare dgn pokok2 lain yg i tanam. Haritu tinggal sebulan tak bersiram, pokok lain kering kontang, orkid elok je berbunga, daun je jadi kuning2. Balik siram 4 5 hari, hijau balik.
Cuma kena letak bawah shades yg still dpt cahaya matahari.
Reply

Use magic Report

Post time 25-4-2019 05:14 PM From the mobile phone | Show all posts
bondeh replied at 25-4-2019 08:33 AM
Baru nak menjadi chuolls sebab baru berjinak2 haritu I balik pun tak nampak lagi kejadian. Iye itu ...

i suka yg putih, bau dia lembut dan harum. mak chuols beli yg tut ke?
Reply

Use magic Report

Post time 25-4-2019 05:16 PM From the mobile phone | Show all posts
sharlenetexas replied at 25-4-2019 10:49 AM
Semasa kosmos kuning sedang galak berbunga

keep sharing sharlene, i suka cuci mata tgk pokok2 ni
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 25-4-2019 09:32 PM From the mobile phone | Show all posts
Catpaw replied at 25-4-2019 05:16 PM
keep sharing sharlene, i suka cuci mata tgk pokok2 ni

Tenkiu sis
Reply

Use magic Report

Post time 25-4-2019 10:42 PM From the mobile phone | Show all posts
sharlenetexas replied at 25-4-2019 10:57 AM
Bunga ros jiran. Semalam bagi baja susu

Sharlene ada tanam yg ni? ni jenis rajin berbunga ni, syok tgk sekelompok2 macam tu
Reply

Use magic Report

Post time 25-4-2019 10:43 PM From the mobile phone | Show all posts
sharlenetexas replied at 25-4-2019 10:15 PM
Orkid dendobrium beli RM8 satu

Lepas tu...

Ni yg jenis kecik2 tu ke? murah juga ya rm8. iols ngidam orkid bunga kaler hijau.
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 25-4-2019 10:47 PM From the mobile phone | Show all posts
Catpaw replied at 25-4-2019 10:42 PM
Sharlene ada tanam yg ni? ni jenis rajin berbunga ni, syok tgk sekelompok2 macam tu

Ros ni jiran punya. Dah lama x siram. Iols kesian tengok jadi tolong siramkan.
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 25-4-2019 10:51 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by sharlenetexas at 25-4-2019 11:05 PM
Catpaw replied at 25-4-2019 10:43 PM
Ni yg jenis kecik2 tu ke? murah juga ya rm8. iols ngidam orkid bunga kaler hijau.


Ni macam orkid basic untuk beginner kot. Beli masa ekspo tani. Mula2 ingat nak beli keratan orkid yg lawa2. Tapi xde yg murah. Iols expect ada yg 3 pcs RM10 tapi xde pun. Keratan yg tak tau bila nk berbunga pun dah RM8. Jadi iols beli yang dah berbunga baru puas hati
Reply

Use magic Report

Post time 25-4-2019 10:51 PM From the mobile phone | Show all posts
sharlenetexas replied at 25-4-2019 10:47 PM
Ros ni jiran punya. Dah lama x siram. Iols kesian tengok jadi tolong siramkan.

gunting la batang dia tanam
Reply

Use magic Report

Post time 25-4-2019 11:03 PM From the mobile phone | Show all posts
sharlenetexas replied at 25-4-2019 10:55 PM
Nanti iols minta dengan dia

Berkenan dengan bunga ros kat balai polis ni. Kecil je pokoknya  ...

yg ni org panggil warna kuning telor kan. iols penah beli kat cameron dulu... warna ni... elok bawa balik yg kudup lain tukar jadi oren peach bila mengembang... sampai la tu la warna dia dah tak jadi kuning telor dah
Reply

Use magic Report

Post time 25-4-2019 11:07 PM From the mobile phone | Show all posts
Eh @sharlenetexas iols ada nampak org ajar tanam ros ni. iols kongsikan ya

sediakan cawan plastik (cup air jual kat pasar malam tu) dan botol mineral.

pilih batang bunga yg dah bertunas sikit, kerat dan cucuk dalam cup yg dah berisi tanah. Ambil botol mineral tu buat tutup batang ros tu sampai ke tanah. Dalam 2 minggu mengembang tunasnya. cup tu cucuk sikit bagi air keluar
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 



Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

27-5-2022 12:16 PM GMT+8 , Processed in 0.185407 second(s), 20 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list