CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
Author: sharlenetexas

Koleksi Bunga dan Pokok Saya

[Copy link]
 Author| Post time 25-4-2019 11:31 PM From the mobile phone | Show all posts
Nah kaktus untuk mod @bianglala Terima kasih banyak2
Malam ni kenyang makan kacang
Masuk wishlist kaktus ni

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 25-4-2019 11:33 PM | Show all posts
sharlenetexas replied at 25-4-2019 11:31 PM
Nah kaktus untuk mod @bianglala Terima kasih banyak2
Malam ni kenyang makan kacang
...

unik kaktus ni.
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 25-4-2019 11:57 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by sharlenetexas at 25-4-2019 11:58 PM

Iols suka sangat layan lagu As I Lay Me Down - Sophie B. Hawkins. Kengkonon springtime lah. Tapi springtime kat sini panas kemarau. Huhuhu...

...If felt like springtime on this February morning in the courtyard.... Iols imagine courtyard penuh dengan bunga-bungaan harum mekar mewangi

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 26-4-2019 11:47 PM From the mobile phone | Show all posts
Lagu kegemaran yang ada kaitan mengenai bunga
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 27-4-2019 12:06 AM From the mobile phone | Show all posts
Tak tau nama apa. Manja juga ni. Tak leh terlebih atau kurang air. Direct sunlight pun takleh juga. Sempat tanam sekali dan tak membiak.

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 28-4-2019 06:04 PM | Show all posts
sharlenetexas replied at 24-4-2019 02:59 PM
Bunga melur letak bawah bantal

kau ada benih pokok ke, meh la pos ke aku sikit, dh lama cari benih pokok ni.. putik dia mkan untuk awet muda
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 28-4-2019 07:41 PM From the mobile phone | Show all posts
abangadek replied at 28-4-2019 06:04 PM
kau ada benih pokok ke, meh la pos ke aku sikit, dh lama cari benih pokok ni.. putik dia mkan untu ...

Benih takde. Kalau ranting boleh hidup ke?
Reply

Use magic Report

Post time 29-4-2019 07:44 AM From the mobile phone | Show all posts
sharlenetexas replied at 25-4-2019 11:31 PM
Nah kaktus untuk mod @bianglala Terima kasih banyak2
Malam ni kenyang makan kacang
...

subhanallah, cantiknya kaktus ni. bunga dia ya tu?
Reply

Use magic Report

Post time 29-4-2019 07:45 AM From the mobile phone | Show all posts
sharlenetexas replied at 26-4-2019 03:40 PM
Koleksi tahun lepas. Mak iols tanam.

yang merah jambu bawah sekali tu bunga apa sharlene
Reply

Use magic Report

Post time 29-4-2019 07:47 AM From the mobile phone | Show all posts
sharlenetexas replied at 27-4-2019 12:03 AM
Iols suka pokok lidah jin yang ni sebab lain dari induknya yang gemuk dan pendek

Uols ada tips ...

pokok ni sesuai letak dalam rumah kan. elok utk  bagi oksigen dalam rumah
Reply

Use magic Report

Post time 29-4-2019 07:52 AM From the mobile phone | Show all posts
sharlenetexas replied at 28-4-2019 07:41 PM
Benih takde. Kalau ranting boleh hidup ke?

Boleh, mudah hidup melalui keratan batang. kalau nak pos,bungkus tempat yg dikerat tu dengan kertas lembap basah2 bungkus dengan plastik pastu ikat kemas kat plastik tu. insyaAllah elok nanti sampai ke tuan baru dia mudah hidup
Reply

Use magic Report

Post time 29-4-2019 07:53 AM From the mobile phone | Show all posts
abangadek replied at 28-4-2019 06:04 PM
kau ada benih pokok ke, meh la pos ke aku sikit, dh lama cari benih pokok ni.. putik dia mkan untu ...

macam mana nak makan buat awet muda tu. baru tau ni
Reply

Use magic Report

Post time 29-4-2019 03:16 PM | Show all posts
Entah berapa lama boleh tahan pokok kekwa ni agak nya ya? susah tak nak jaga indoor?



This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 29-4-2019 03:19 PM | Show all posts
mula bula beli, ingat kan terung kecil sekali pokok cili la

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 29-4-2019 04:01 PM From the mobile phone | Show all posts
Rayna90 replied at 29-4-2019 03:19 PM
mula bula beli, ingat kan terung kecil  sekali pokok cili la

Letak atas meja makan sambil makan boleh petik.
Mak iols pun ada tanam lada ungu tapi biasalah daunnya macam kena seterika. Ada keluar buah tapi tak pernah makan pun. Sekadar jamu mata
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 29-4-2019 04:04 PM From the mobile phone | Show all posts
Rayna90 replied at 29-4-2019 03:16 PM
Entah berapa lama boleh tahan pokok kekwa ni agak nya ya? susah tak nak jaga indoor?

Sibuknya cik cing ni
Iols tak pernah lagi tanam atau beli kekwa. Tapi rasanya lebih sebulan kot sebab beli bunga letak dalam air pun boleh tahan seminggu.
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 29-4-2019 04:07 PM From the mobile phone | Show all posts
Catpaw replied at 29-4-2019 07:47 AM
pokok ni sesuai letak dalam rumah kan. elok utk  bagi oksigen dalam rumah

A'a ikut kajian Nasa.
Boleh gak kurangkan insomnia.
Ada lagi spesies pokok jadi filter udara ni.
Tapi kalau pokok ong orang cina tu iols masih percaya mitos penyebab kanser. Adoila... boleh pulak iols percaya. Lagi pun iols tak taste dengan daunnya

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 29-4-2019 04:08 PM From the mobile phone | Show all posts
Catpaw replied at 29-4-2019 07:45 AM
yang merah jambu bawah sekali tu bunga apa sharlene

Tak tau. Kawan mak bagi. Dia beli kat cameron. Tengok rupa mcm foxglove.
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 29-4-2019 04:09 PM From the mobile phone | Show all posts
Catpaw replied at 29-4-2019 07:44 AM
subhanallah, cantiknya kaktus ni. bunga dia ya tu?

Entahlah...Macam daun tapi cantik sangat. Snap gambar kt ekspo.
Reply

Use magic Report

Post time 29-4-2019 04:46 PM | Show all posts

rindu nya pokok japanese rose ni. bila luka amek daun dia tempek tempek kejap je dah baik.. dulu i gantung je kat balkoni ada matahari cantik dia mekar. sekarang umah takde balkoni, nak bela takut dia merajuk tanak berkembang plak. pokok ni kena selalu cuaca panas kan
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

Forum Hot Topic
Happy New Year 2022 Warga CARI!
XimHappy New Year 2022 Warga CARI!
Views : 863 Replies : 93
Kuin Kepam Giat Mengepam Di LA V61
PulutSambalKuin Kepam Giat Mengepam Di LA V61
Views : 36739 Replies : 1413
Koleksi Foto : Bunga v2
tariKoleksi Foto : Bunga v2
Views : 49622 Replies : 1131
[For Sale] New township @ Genting Highlands
zilchminz[For Sale] New township @ Genting Highla
Views : 329 Replies : 16
[For Sale] Your beachside retreat @ Cenang, Langkawi
zilchminz[For Sale] Your beachside retreat @ Cena
Views : 53 Replies : 2
Social Chit Chat 6
sarah82Social Chit Chat 6
Views : 34882 Replies : 560
Selepas 18 tahun hidup bersama, akhirnya berpisah? Ex menantu Rajinikanth
ZaienSelepas 18 tahun hidup bersama, akhirnya
Views : 1497 Replies : 35
[SBS/Netflix 2021] OUR BELOVED SUMMER - Choi Woo Sik, Kim Da Mi
Rahah[SBS/Netflix 2021] OUR BELOVED SUMMER -
Views : 4166 Replies : 125
GLASIER THWAITES - CLIMATE CHANGES 2050?
adila39GLASIER THWAITES - CLIMATE CHANGES 2050?
Views : 359 Replies : 6
Have you cross the Rawang bypass?
adila39Have you cross the Rawang bypass?
Views : 2608 Replies : 22



Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

25-1-2022 01:04 PM GMT+8 , Processed in 0.088934 second(s), 25 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list