CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Search
Carian Terbanyak:
12Next
Return to list New
View: 5667|Reply: 26

Edisi Tudung : Tahniah lagi sorang retis bertudung ......... hehe

  [Copy link]
Post time 14-2-2019 06:47 AM | Show all posts |Read mode


Pelakon Eyra Hazali yang kini tampil berhijab ada berkongsi cerita sebelum dia tampil
mengenakan tudung saat dijemput sebagai artis jemputan di program MeleTop, semalam.

Kata Eyra, abangnya ada memberi cadangan andai dirinya mengenakan tudung setiap Jumaat.

“Abang ada cakap why not cuba pakai tudung setiap hari Jumaat dan masa tu saya dah berjaya
pakai selama dua minggu.

Akan tetapi pada masa itu, tak ada rasa apa-apa, tak ada rasa nak terus pakai,” kata Eyra
kepada MH.

“Benda ni juga saya dah try pakai setahun lepas dan malam itu juga (setahun lepas) saya tak
boleh tidur, termenung lama dan bertanya pada diri sendiri sampai bila nak macam ni, aurat
terdedah dekat luar sana dan malam itu (subuh semalam), saya terfikir benda yang sama
macam setahun lepas,” ujar Eyra kepada MH.

“Saya berzikir semalam sampai pukul 3 pagi dan bertanya pada diri sendiri betul ke keputusan
untuk pakai hijab dalam usia yang muda macam ni, tawaran berlakon semua macam mana
pula.

“Saya cuba positif sebab rezeki Allah itu luas dan saya nekad nak pakai tudung juga,” jelas
gadis berusia 20 tahun itu.

“Kadang-kadang balik rumah malam tu terlalu penat sebab shooting dan setiap kali tertinggal
solat, rasa macam diri ni terlalu kosong dan tak tenang, semua solat saya dah buat tapi Isyak
je belum, rasa rugi sangat.

“Akan tetapi saya tahu Allah jentik hati saya untuk membantu saya dalam penghijrahan ini,”
kongsi pemilik nama lengkap Hazirah Qasdina Hazali ini.

Tampil dengn imej sedemikian, ahli keluarga, tunang dan rakan-rakan juga terkejut dengan
perubahan itu.

“Saya tahu ramai terkejut dengan perubahan macam ni, tapi ini pun perubahan kearah
kebaikan.

Ayah ada tanya betul ke keputusan yang saya buat ni adakah sebab trend atau
sebab Allah, tapi saya jawab tenang, saya buat bukan untuk diri sendiri tapi kerana Allah dan
saya juga sayangkan ayah tak nak dia diheret masuk neraka gara-gara aurat saya terdedah.
Malah tunang pun turut terkejut,” akhiri Eyra.

Apa-apa pun, MH doakan semoga Eyra istiqomah dalam pemakaian Muslimah sebegini.


https://www.mediahiburan.my/mala ... belum-pakai-tudung/

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


 Author| Post time 14-2-2019 06:48 AM | Show all posts
  




Reply

Use magic Report

 Author| Post time 14-2-2019 06:49 AM | Show all posts
  



Reply

Use magic Report

 Author| Post time 14-2-2019 06:50 AM | Show all posts
Kamu orang yg belum berkerudung bila lagi ???  

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 14-2-2019 06:52 AM | Show all posts
Wanita kalau mati dah berkerudung dan masih dara ......mati syahid...  masuk sorga  






Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2019 07:28 AM | Show all posts
moga kekal bertudung hendaknya
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2019 08:59 AM | Show all posts
harap bukan bertudung sebab trend atau pon sebab nak meniaga tudung
semoga istiqomah

janganlah pandang hina pada pompuan yang tak bertudung
hidayah kan milik Allah

tapi aklau dah bertudung tu biarlah molek2 baju dan tudung
janganlah buat style kuih keria atau tahi lemnu atas kepala
atau pakai baju ikut body shape pulak
atau tudung tapi berskirt

sekian tarbiyah sentap dari saya

Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2019 09:04 AM | Show all posts
Bosan nyeee balik-balik gossip tudung tudung tudung ....
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 14-2-2019 09:08 AM From the mobile phone | Show all posts
Sian artis. Nk bertudung pun da serba salah.
Sebaiknya lpas ni kalau org mtk berkongsi..cukup sekadar senyuman n tolak dgn baik utk memberi sebarang komen. N minta maaf byk2 dgn wartawan sbb kalau dijawab byk2 pun in future org hentam jugak..
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2019 09:18 AM | Show all posts
muka dia pesen kemek mcm keknis kan.
kalau kata adik beradik, sepupu sepapat pun sesuai.
btw, dia ni berlakon dr kecik lagi kan.
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2019 09:20 AM | Show all posts
dia kata bertudung sb x nak ayah nya msk neraka
bkn sb nak kawen dgn tunang nya hujung thn ni

semoga kekal bertudung dikk sb  awak muda lg ni
contoh dah ada ema kembung tu
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2019 09:29 AM | Show all posts
dia ni muka tua

Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2019 09:36 AM From the mobile phone | Show all posts
Ok, neexxttttt




Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2019 09:43 AM From the mobile phone | Show all posts
Cantik Eyra.. iols suka sheols berlakon sempoi jah.. semoga istiqamah sis
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2019 09:46 AM | Show all posts
mcm muka jihan
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2019 09:47 AM | Show all posts

Masa berlakun Mr Grey dia pakai tudung

Macam biasa je
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 14-2-2019 09:53 AM | Show all posts
Kira macam cover balik la.. Fatimah Bukak minah ni pakai.. so balance...
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2019 09:54 AM | Show all posts
alhamdulillah...

Takyah la citer panjang panjang, pakai je .....


Bukan ape takut nanti bukak balik
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2019 09:57 AM | Show all posts
Alhamdulillah dan tahniah dik
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2019 05:38 PM | Show all posts
bukan_ustazah replied at 14-2-2019 09:04 AM
Bosan nyeee balik-balik gossip tudung tudung tudung ....

musim retis bertudung
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

19-8-2022 06:39 AM GMT+8 , Processed in 2.616340 second(s), 25 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list