CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
Author: Nfikri98

Saman tiada lesen memandu di mahkamah trafik

  [Copy link]
Post time 14-5-2020 06:25 PM From the mobile phone | Show all posts
Adlie_lie replied at 14-3-2020 03:52 AM
Kalau naik mahkamah sebab saman baru tiada lesen memandu, then saman lepas2 yang dh blacklist akan d ...

Aku ada saman jugak kena naik makhamah tapi lama aku tak pergi . Agak agak berapa ye kena bayar ?
Reply

Use magic Report

Post time 18-5-2020 02:50 PM From the mobile phone | Show all posts
assalamualaikum. nak tanya saya kena bawa duit berapa ye?  sebab saya takde lesen memandu, tiada insuran perlindungan dan tidak memakai topi keledar. Harap sesiapa yang ada pengalaman tolong share ya
Reply

Use magic Report

Post time 18-5-2020 04:42 PM From the mobile phone | Show all posts
kalau kena saman jpj pastu kena setel di mahkamah tertentu . adakah sy boleh utk minta tukar ke mahkamah lain ?? nak hubungi siapa ye kalau boleh ditukarkan . sbb kalau ikut dari surat saman terlalu jauh mahkamah tu . contoh kena saman jpj ke mahkamah rompin . tapi skrg bekerja di KL . kalau boleh nk naik mahkamah di KL je .
Reply

Use magic Report

Post time 24-5-2020 11:02 AM From the mobile phone | Show all posts
Saya kena saman tiada lesen motor,adakah saya akan ke mahkamah.tolong bagi pencerahan
Reply

Use magic Report

Post time 24-5-2020 11:04 AM From the mobile phone | Show all posts
Berapa saya perlu bayar untuk saman saya tiada lesen motor
Reply

Use magic Report

Post time 1-6-2020 01:36 AM From the mobile phone | Show all posts
Basri1980 replied at 24-5-2020 11:02 AM
Saya kena saman tiada lesen motor,adakah saya akan ke mahkamah.tolong bagi pencerahan

Sy pon br jer kena saman 14 may hari tue..takut nak naik mahkamah nie
Reply

Use magic Report

Post time 25-7-2020 02:45 PM From the mobile phone | Show all posts
Salam, nk tnya saya kena naik mahkamah 2,8,2020 untuk bayar saman . Takdak lesen moto dgn tk pakai helmet. Selalu berapa denda yg kena kalau kes camni . Saya bru first time kena . Nk bayar awal hritu tkdk duit .
Reply

Use magic Report

Post time 22-9-2020 10:09 PM From the mobile phone | Show all posts
Salam.. Nk tnya sy ada saman trafik.. Saman lesen kenderaan motor dan lesen memandu pada tahun 2018..tapi sy x hadir ke mahkamah..masa sy bayar saman2 yg lain di kaunter saman ckp pergi je ke mahkamah terus pada hari berkerja.. Surat saman tu pon sudah tiada.. Atau Mcm mana sy nk ambil tarikh lain untuk hadir ke mahkamah.. Tolong pencerahan..
Reply

Use magic Report

Post time 23-9-2020 01:38 AM From the mobile phone | Show all posts
asrulzkai12 replied at 25-7-2020 02:45 PM
Salam, nk tnya saya kena naik mahkamah 2,8,2020 untuk bayar saman . Takdak lesen moto dgn tk pakai h ...

Mcm mana? Kena byr brapa? Byr kt mahkamah ke. Sy pun baru kena saman takde lesen. Kena prgi mahkamah bln 11
Reply

Use magic Report

Post time 24-9-2020 02:40 PM From the mobile phone | Show all posts
mhdzul99 replied at 8-1-2020 01:39 AM
Bolehkah kalau datang mahkamah sebelum tarikh yang ditetpkan? Kesalahan tiada lesen.

xboleh..kena ikot tarikh yg ditulis di surat saman..utk kes yg kena naik mahkamah..kalo selain kes tu boleh..contoh mcm saman utk no plat xikot saiz yg ditetap kan..yg tu boleh setel bila2 masa..xprlu ikot tarikh yg ditulis
Reply

Use magic Report

Post time 24-9-2020 02:44 PM From the mobile phone | Show all posts
copyais replied at 18-5-2020 02:50 PM
assalamualaikum. nak tanya saya kena bawa duit berapa ye?  sebab saya takde lesen memandu, tiada ins ...

wsalam..xde lesen 300..xde roadtax 300..xpkai helmet 300..xde lesen mmg minimum 300..mmg xleh kurang..tp xde roadtax n helent boleh minta kurang
Reply

Use magic Report

Post time 24-9-2020 02:45 PM From the mobile phone | Show all posts
Basri1980 replied at 24-5-2020 11:02 AM
Saya kena saman tiada lesen motor,adakah saya akan ke mahkamah.tolong bagi pencerahan

yup..kena naik mahkamah..kalo xdtg wanted..
Reply

Use magic Report

Post time 24-9-2020 02:47 PM From the mobile phone | Show all posts
asrulzkai12 replied at 25-7-2020 02:45 PM
Salam, nk tnya saya kena naik mahkamah 2,8,2020 untuk bayar saman . Takdak lesen moto dgn tk pakai h ...

xde lesen 300 xpkai helmet 150..tp xpkai helmet boleh buat rayuan..xde lesen..mmg rm300
Reply

Use magic Report

Post time 24-9-2020 02:48 PM From the mobile phone | Show all posts
Saifulhisyam replied at 22-9-2020 10:09 PM
Salam.. Nk tnya sy ada saman trafik.. Saman lesen kenderaan motor dan lesen memandu pada tahun 2018. ...

pape allo sya bang..insyallah leh tlg
Reply

Use magic Report

Post time 24-9-2020 02:50 PM From the mobile phone | Show all posts
Amir9393 replied at 23-9-2020 01:38 AM
Mcm mana? Kena byr brapa? Byr kt mahkamah ke. Sy pun baru kena saman takde lesen. Kena prgi mahkam ...

rm300..sya br je setel td..dgn syarat ngaku salah..pastu buat rayuan..tp dia tetap bg 300..tp jgn xngaku plak..mcm td ade mamat tu xngaku salah..pastu amik ko 1k dia kena denda
Reply

Use magic Report

Post time 24-9-2020 02:51 PM From the mobile phone | Show all posts
asrulzkai12 replied at 25-7-2020 02:45 PM
Salam, nk tnya saya kena naik mahkamah 2,8,2020 untuk bayar saman . Takdak lesen moto dgn tk pakai h ...

xde lesen 300..xpkai helmet boleh minta kurang
Reply

Use magic Report

Post time 24-9-2020 02:53 PM From the mobile phone | Show all posts
epi93 replied at 18-5-2020 04:42 PM
kalau kena saman jpj pastu kena setel di mahkamah tertentu . adakah sy boleh utk minta tukar ke mahk ...

xbleh rasanya..try kol no yg ade tulis kt surat tu..xpon kol mahkamah yg dia soh pergi tu
Reply

Use magic Report

Post time 24-9-2020 02:56 PM From the mobile phone | Show all posts
Adlie_lie replied at 14-3-2020 03:52 AM
Kalau naik mahkamah sebab saman baru tiada lesen memandu, then saman lepas2 yang dh blacklist akan d ...

yg lama dorg xbukak skali..yg baru ni kalo xde lesen mmg kena naik mahkamah..n kalo xde roadtax..kenderaan kena sita..n kalo kenderaan tu bkn milik kita..owner dia pon kena gak 300
Reply

Use magic Report

Post time 24-9-2020 03:01 PM From the mobile phone | Show all posts
hazrishaari replied at 4-2-2020 04:26 PM
Saya bru balik dri mahkamah tdi, datang gi pejabat polis trafik dia suh dtg balik tarikh yg tertera  ...

xde lesen minimum 300..tu paling skit..maksimum beribu pon ade..xde roadtax 300..tp boleh minta kurang..tp ngan 1 syarat..mengaku salah..n minta kurang kan harga denda..td mamat tu kena denda xde lesen 300..xde road tax 300..tp dpt 200
Reply

Use magic Report

Post time 24-9-2020 03:03 PM From the mobile phone | Show all posts
hazrishaari replied at 4-2-2020 04:26 PM
Saya bru balik dri mahkamah tdi, datang gi pejabat polis trafik dia suh dtg balik tarikh yg tertera  ...

tp mmg ade pon bang..denda xde lesen rm300,rm500,rm700,rm1000..tp td sya kena rm300 jer..kalo polis tu minta 700 ade lah gaji dia 200
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 



Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

27-1-2022 12:44 PM GMT+8 , Processed in 0.083714 second(s), 18 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list