CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Author: Cari-Saiful

"Azmi Dah Mewah, Nak Raya Ni Nafkah Anak Tak Bagi-Bagi,"-Elly Mazlein

  [Copy link]
Post time 13-6-2018 09:47 AM From the mobile phone | Show all posts

Motif queen tumpang sekaki?

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 13-6-2018 09:51 AM | Show all posts
Pixie902 replied at 12-6-2018 09:55 AM
Nak tuntut takda masalah, memang sepatutnya dia tuntut...
Tapi gunakan saluran yang betul...bukan ...

fakeyed plk yg bg statement laki bkn x bagi nafkah TAPI IKUT KEMAMPUAN dah ko plk yg bg statement dh kenape pompan oooi sibuk je



“Azmi tak kedekut, bayar nafkah ikut kemampuan” - Faye Kusairi
[size=0.688em]Diterbitkan: Selasa, 12 Jun 2018 3:26 PM


[size=0.75em]Faye Kusairi beritahu Azmi bayar nafkah ikut kemampuan.

[size=0.813em]  (Ubah saiz teks)

[size=0.98em]PELAKON Faye Kusyairi mendedahkan suaminya pengarah drama Azmi Hatta tidak teragak-agak untuk berkongsi rezeki dengan anak-anak yang lain jika mereka hidup dalam keadaan mewah seperti diperkatakan.
[size=0.98em]Faye atau nama sebenarnya Dayangku Faratiwan Adnil Awang Kusairi, 32, berkata, tindakan pihak tertentu yang terus menghentam suaminya itu sedikit sebanyak menjejaskan kerjayanya sebagai seorang pengarah.
[size=0.98em]"Kalau hidup mewah nanti Insya-Allah lagi mudah urusan suami nak bayar segala apa yang patut tanpa sekatan.
[size=0.98em]"Anak-anak Kak Yanti dan Elly Mazlein semua dapat secara adilnya... ini cerita kalau dah mewahlah. Kalau hentam kiri kanan atas bawah, mana mana orang tu nak dapat job, nak bayar duit itu ini. Logiklah kan? Jadi paham-paham sendiri jelah ya," ujarnya.
[size=0.98em]Sebelum ini, Elly Mazlein menuntut wang perbelajaan untuk persiapan hari raya anak mereka daripada bekas suaminya, Azmi Hatta.
[size=0.98em]Kata Elly lagi, suami kepada aktres Faye Kusairi itu kini mempunyai syarikat produksi sendiri namun kononnya masih mengabaikan tanggungjawab kepada anak mereka Putri Sara Sefhia yang kini berusia dua tahun.
[size=0.98em]ARTIKEL BERKAITAN: [color=rgb(0, 51, 153) !important]Mana duit raya anak, tanya Elly Mazlein


[size=0.98em]Pelakon drama Teratai Kemboja itu turut mengingatkan Azmi supaya jangan bersikap kedekut dengan darah daging sendiri.
[size=0.98em]Elly berkahwin dengan pengarah drama, Azmi Hatta pada 9 November 2014 namun mengambil keputusan untuk bercerai pada 15 Oktober 2015.
[size=0.98em]Azmi kemudian berkahwin dengan Faye pada 9 April 2017 dalam sebuah majlis tertutup yang diadakan di kondominium D'Pines, Jalan Ampang, dekat sini, dengan dihadiri ahli keluarga terdekat.


[size=0.98em]Status yang dimuat naik Faye pada Selasa.
[size=0.98em]Dalam pada itu, membalas soalan netizen, Faye berkata, Azmi tidak pernah kedekut dengan anak-anaknya, namun membayar nafkah mengikut kemampuan.
[size=0.98em]"Kalau kami ni hidup mewah, tiada masalah nak bayar berapa banyak sekali pun. Suami saya tidak pernah kedekut dengan anak-anak.
[size=0.98em]"Setakat ini dia cuma bayar ikut kemampuan dia. Sikit atau banyak dia tetap akan cuba bayar," tulisnya.
[size=0.98em]Pelakon Istikharah Cinta itu juga memberitahu dia tidak bergantung seratus peratus terhadap suaminya berikutan mempunyai sumber pendapatan sendiri.
[size=0.98em]Malah, Faye berkata, dia mengutamakan pendapatan suami kepada anak-anak lain.
[size=0.98em]Selain itu, Faye berharap kemelut yang melanda suami dan bekas isterinya itu dapat diselesaikan secepat mungkin.
[size=0.98em]Semoga masing-masing mendapat jalan penyelesaian yang terbaik secepat mungkin," katanya.

Baca lebih lanjut di http://www.mstar.com.my/hiburan/ ... FvrRDm2uPO5modGz.99


Reply

Use magic Report

Post time 13-6-2018 10:05 AM | Show all posts
giyomi replied at 11-6-2018 06:32 PM
sudah2 lah elly oiii...take action or else just shut up...semacam meroyan nak sgt ciknek jantan tak  ...

Dia dah lakukan semua prosedur pun..pg mahkamah tuntut nafkah..hakim pun dah arahkan bapaknya bagi nafkah kat anak. Tapi bapaknya tak buat apa yang di arahkan. Kalau macam tu nak diamkan jugak ke? Jangan sesekali bagi lelaki lari dari tanggungjawab terhadap anak. Bagi kesedaran jugak kat kaum lelaki kat luar sana. Cara diam tak berkesan..memang kena lahar dengan kak lina pom2 la..
Reply

Use magic Report

Post time 13-6-2018 10:09 AM | Show all posts
de_ikea replied at 12-6-2018 09:22 AM
Hire lawyer n let them do the rest. Be classy kak lina.
Kalo dah tak mo bayo jugak, doakan terhumb ...

Kak lina dah buat pun dek..dah dapat arahan mahkamah suruh bayar nafkah anak pun azmi masih degil tak mo bayar..tu k.lina kata patut kena baling tu..memang patut la k.lina bising mcm tu sekali...
Reply

Use magic Report

Post time 13-6-2018 10:24 AM | Show all posts
awanearisu replied at 12-6-2018 12:04 PM
Kalau betul arahan bayaran melalui mahkamah, jadi apa prosedur sepatutnya. Adakah perlu jugaa buat a ...

Sebenarnya dah banyak kes macam ni..dah dapat arahan mahkamah, tapi pihak lelaki buat2 culas. Kenapa ni masih berlaku iols pun tak tau. Pihak berwajib kena ambik serius tentang ni. Kakak iols dulu pun pernah bercerai tahun 1995. Masa tu ada anak 2 orang. Tapi ex suami tak pernah bagi nafkah. Masa tu iols masih kecik lagi. Nak tak nak kakak kena kerja kilang. Anak2 saudara my parents jaga. Malam2 i dan kakak terpaksa bangun untuk buat susu anak saudara. Sebab masa tu dia baby lagi. Kakak terpaksa duduk asrama sebab kilang tu agak jauh dari rumah. Parents pulak masa tu ada tanggungan ramai. Kami 9 beradik, tambah pulak anak saudara 2 orang. Peneroka waktu tu gaji bersih pun hanya RM 270 je permonth.
Lelaki ni sepatutnya dari awal lagi di tekankan dengan tanggungjawab terhadap anak2. Jangan main lps tangan je. Perkara ni kena highlightkan. Kebanyakan perempuan ni, bukannya ada keberanian macam kak lina ni, nak tuntut hak anak mcm tu..Lagi syiok la kaum lelaki...dah la tak jaga nak. Boleh bercikcur pulak dengan isteri baru..yang dok pening kepala..ex wife terpaksa jaga nak sorang2..



Kita sebagai wanita, kena la bagi semangat. At least ada yang berani bersuara. Ni kita pulak pegi kondem suruh move on. Tak kena atas batang idung boleh la...
Reply

Use magic Report

Post time 13-6-2018 10:46 AM | Show all posts
org lelaki mmg suka lepas tangan lepas bercerai. ada org akak kenal, gaji RM50,000 sebulan tapi byr nafkah anak RM500 sebulan utk sorang, 4 org anaknya dengan ex, dapat la ex dia RM2000. Tapi dengan family baru kemain lavish lifestyle. akak perati jeeee
Reply

Use magic Report

Post time 13-6-2018 11:27 AM | Show all posts
megan_pox replied at 11-6-2018 01:16 PM
Pelik la..azmi tak kena waran ke sbb xbg nafkah??

Ala elly pon move on je..ke neraka la azmi kala ...

itula.. balik2 nak merempan kt soc media hujung2 tkde hasil pun. selagi mampu nak besarkan anak sorg tu sendiri buatla..ade la balasan tuk azmi tu nanti serah kat Allah je.
Reply

Use magic Report

Post time 13-6-2018 11:29 AM | Show all posts
julia5094 replied at 13-6-2018 09:09 AM
Kak lina dah buat pun dek..dah dapat arahan mahkamah suruh bayar nafkah anak pun azmi masih degil  ...

sepatutnya dia pegi kat peguam syariah dia la.. tak elokla dia merempan kt soc media camnie.. ikut saluran yg betul sudah..
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 13-6-2018 12:36 PM | Show all posts
ninjago replied at 13-6-2018 11:29 AM
sepatutnya dia pegi kat peguam syariah dia la.. tak elokla dia merempan kt soc media camnie.. ikut ...

Sepatutnya bukan k.lina yang di salahkan..yang salah tu bapak dia...kalau dia ada tanggungjawab...tak perlu pun nak hire, nak refer peguam bagai...bagi tanpa perlu orang mintak. Dah bertahun mintak, tapi masih culas jugak..tak perlu pun nak berlembut dengan orang macam ni...sekali sekala kena bagi pengajaran. Tapi jangan selalu..nanti mak cik bawang marah..
Reply

Use magic Report

Post time 13-6-2018 01:43 PM From the mobile phone | Show all posts
julia5094 replied at 13-6-2018 10:05 AM
Dia dah lakukan semua prosedur pun..pg mahkamah tuntut nafkah..hakim pun dah arahkan bapaknya bagi ...

Tunggu suami mewah baru bagi nafkah Yang ditetapkan? Ermmm sampai bila agaknya nak tunggu...
Reply

Use magic Report

Post time 13-6-2018 02:33 PM | Show all posts
mawar_pink replied at 11-6-2018 02:21 PM
xpaham nape nk suruh move on..nafkah anak tu ptt tuntut hbs habisan..br ayah tu sedar tanggungjawab. ...

setiap orang ada cara yang berbeza nak meluah rasa.
kalau dengan cara ini Kak Lena Pom Pom ni boleh gembira dan kurangkan tekanan dia.
kita biarkanlah..

aku suka je dia ni bising kat socmed.
biar orang tahu sikit ramai jantan tak guna macam Azmi Hatta tu kat dunia ni.

diam tak semestinya classy.. huhu..
Reply

Use magic Report

Post time 13-6-2018 02:37 PM | Show all posts
mrsLucky replied at 13-6-2018 01:43 PM
Tunggu suami mewah baru bagi nafkah Yang ditetapkan? Ermmm sampai bila agaknya nak tunggu...

Alasan yang sekadar nak melepaskan tanggungjawab.
Reply

Use magic Report

Post time 13-6-2018 02:46 PM From the mobile phone | Show all posts
julia5094 replied at 13-6-2018 10:24 AM
Sebenarnya dah banyak kes macam ni..dah dapat arahan mahkamah, tapi pihak lelaki buat2 culas. Kena ...

Patutnya mahkamah boleh keluarkan notis culas bayaran di akhbar seperti notis bankrap. Macam tu baru ada rasa malu agaknya. Masukkan nama dalam ccris pun bagus.
Reply

Use magic Report

Post time 13-6-2018 02:54 PM | Show all posts
awanearisu replied at 13-6-2018 02:46 PM
Patutnya mahkamah boleh keluarkan notis culas bayaran di akhbar seperti notis bankrap. Macam tu ba ...

Betul..setuju sgt..
Reply

Use magic Report

Post time 13-6-2018 03:17 PM | Show all posts
rita royani rilex je bg nasihat, eli majerin amik x nasihat tu?
Reply

Use magic Report

Post time 13-6-2018 06:22 PM From the mobile phone | Show all posts
Yg suruh move on tu dah kahwin n dah kena cerai ke belum? I tnya je. Kot dua2 belum tk pyh suruh org move on bagai. Besok2 pndai le dia move on sndiri. Yg pnting lelaki byr nafkah mcm mhkmh arahkn. I dh tgk sndiri mcm mn susah hdup ank buah i yg mn ayah eh gilo ppuan lain n tk bg nafkah. Siap herdik2 lg bini tua. Nsb baik semua mkcik n pkcik sanggup tlg apa2 yg patut smpai senua bjaya masuk U. Skrg br bini tuo eh blh move on. Br blh lntakkn laki wlau digantung tk brtali sbb apa. Sbb ank2 dh besar. Lina pom2 ni ank kecik biarlh dia nk merempan pun. Dah dio sorang2 nanggung..
Fuhh first time teremosi lk kt sini
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 13-6-2018 06:30 PM | Show all posts
kisahkeaku replied at 12-6-2018 10:10 AM
x silap rasanya mmg kes dia dah naik mahkamah.dan azminotelo kena bayar tp azmi tu yg xnak bayar.
k ...

sebab tu la ramai jantan lahanat jadi culas dalam laksanakan tanggungjawab sebab masyarakat kita lebih suka salahkan perempuan... dan tang paling sedih, perempuan jugak yang hati jahat hentam perempuan... hahaha... bangang sangat taktau hukum Allah swt agaknya...
Reply

Use magic Report

Post time 13-6-2018 06:30 PM From the mobile phone | Show all posts
Faye ni masuk mulut buaya..huhu... kekdahnye ex laki kak lina ni kene bayar nafkah tuk ex wife1...ex wife2...skrg wife die faye... banyak jua nafkah kene bayor...ish3x... kat kak lina saja kene bayor 2.5k kan??? Ish3x
Reply

Use magic Report

Post time 13-6-2018 06:45 PM | Show all posts
mixed replied at 13-6-2018 09:51 AM
fakeyed plk yg bg statement laki bkn x bagi nafkah TAPI IKUT KEMAMPUAN dah ko plk yg bg state ...

ko kena diam weih... menda tu bukan urusan ko untuk ko komen... haish...
Reply

Use magic Report

Post time 13-6-2018 06:46 PM | Show all posts
awanearisu replied at 12-6-2018 12:04 PM
Kalau betul arahan bayaran melalui mahkamah, jadi apa prosedur sepatutnya. Adakah perlu jugaa buat a ...

penguatkuasaan kita sangat lemah... ntah bila la nak bagus cam luar...
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

26-11-2022 11:45 PM GMT+8 , Processed in 0.132513 second(s), 39 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list