CariDotMy

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 1483|Reply: 13

[Tempatan] Kawalan sempadan serambi mekah diperketat, cadangan bina tembok

[Copy link]
Post time 24-8-2016 04:19 AM | Show all posts |Read mode
Edited by edee_91 at 24-8-2016 04:21 AM

Kerajaan Kelantan sedia bincang cadangan bina tembok di sempadan Malaysia-Thai

KOTA BHARU: Kerajaan Negeri Kelantan sedia berbincang dengan kerajaan pusat berhubung isu tanah bagi membina tembok sempadan Malaysia-Thailand.

Timbalan Menteri Besar Datuk Mohd Amar Nik Abdullah memaklumkan kerajaan negeri tidak ada halangan untuk bekerjasama demi keselamatan negara.

“Kita mengakui memang sempadan kita dengan Thailand memang terbuka kerana sempadan panjang dan tidak ada benteng. Memang ada kawalan tetapi ruang untuk dicerobohi terbuka. Kita minta kalau perkara ini serius, KDN (Kementerian Dalam Negeri) kena tingkat usaha kawalan.

“Kita desak bina benteng, cadangan bina benteng juga dari Kerajaan Persekutuan. Kalau boleh mengatasi masalah yang ada kita tidak ada masalah tanah, boleh bincang dan kalau untuk keselamatan kerajaan negeri tidak ada masalah bagi kerjasama,” kata Mohd Amar kepada pemberita selepas Istiadat Konvokesyen Kolej Islam Antarabangsa Sultan Ismail Petra (KIAS) Ke-18 di Balai Islam, Lundang di sini, hari ini.

Beliau mengulas kenyataan Timbalan Perdana Menteri yang juga Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi pada Jumaat lepas berhubung jenayah rentas sempadan di Rantau Panjang yang berleluasa kerana sempadan yang mudah dibolosi.

Ini termasuk penyeludupan senjata api dan pil kuda sehingga menjadikan Kelantan sebagai negeri tertinggi pengedaran dan penyalahgunaan pil itu.

Kerajaan Persekutuan sebelum ini berhasrat membina pagar atau tembok pemisah di antara sempadan berkenaan bagi mengekang aktiviti penyeludupan.

Namun hasrat berkenaan ditangguhkan kerana melibatkan kos yang tinggi.


Timbalan Menteri Besar Datuk Mohd Amar Nik Abdullah memaklumkan kerajaan negeri tidak ada halangan untuk bekerjasama demi keselamatan negara. - Gambar fail

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 24-8-2016 06:31 AM From the mobile phone | Show all posts
"We build a wall around us, and lets make Kelantan great again"


Donald Trump
Reply

Use magic Report

Post time 24-8-2016 06:53 AM | Show all posts
bagusla la tu, yg ada dwi citizenship merasalah
Reply

Use magic Report

Post time 24-8-2016 07:52 AM | Show all posts
gantung kepala babi
Reply

Use magic Report

Post time 24-8-2016 07:54 AM From the mobile phone | Show all posts
Buat mcm israel buat pls..

@famri7
Reply

Use magic Report

Post time 24-8-2016 07:56 AM From the mobile phone | Show all posts
dodolgemok replied at 24-8-2016 06:31 AM
"We build a wall around us, and lets make Kelantan great again"



Takde ke bakal donald trump kat mesia ni?? Biar xde ummah2 indon pati semua ni.. fin nak undi..  
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 24-8-2016 08:24 AM From the mobile phone | Show all posts
finesse replied at 24-8-2016 07:56 AM
Takde ke bakal donald trump kat mesia ni?? Biar xde ummah2 indon pati semua ni.. fin nak undi..  ; ...

Tembak jah bot2 yendon tersebut sebelum diorang jadi pm 20tahun akan dtg
Reply

Use magic Report

Post time 24-8-2016 08:29 AM | Show all posts
finesse replied at 24-8-2016 07:56 AM
Takde ke bakal donald trump kat mesia ni?? Biar xde ummah2 indon pati semua ni.. fin nak undi..  ; ...

kan mmg ada yg hampir sekaya mcm donal tram kat sini.
sbb undi finn la dia dpt derma 2.6 beliyon

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 24-8-2016 08:41 AM | Show all posts
dodolgemok replied at 24-8-2016 06:31 AM
"We build a wall around us, and lets make Kelantan great again"

Make Kelantan Great Again


Reply

Use magic Report

Post time 24-8-2016 03:37 PM | Show all posts
gO gO! KAMI SOKONG KEPIMPINAN ULAMAK
Reply

Use magic Report

Post time 24-8-2016 03:59 PM | Show all posts
kang marah pokcik donald sbb plagiat ide dia.
Reply

Use magic Report

Post time 24-8-2016 04:17 PM | Show all posts
LOL..ingatkan Mekah Al Mukarramah tadi...

rupa2nya Mekah belah timur nun...

patut letak harimau, singa, buaya di  sepanjang sempadan tu.
Reply

Use magic Report

Post time 24-8-2016 11:22 PM | Show all posts
buat lah tembok.

merasalah nanti kena sindir dengan Israel..... kalau dorang kisahlah... Cash..!

Reply

Use magic Report

Post time 25-8-2016 04:57 AM | Show all posts
penerapan nilai2 isele selama 25 tahun tak menjadi ke?

budak2 masa ulamak ambik merintah kelantan la ni umur 25 to 40+ ..

boleh kata target umur yang duk buat perkara tak senonoh jual pill kuda mercun pistol etc2...so apa dah jadi ularmak semua?

kalau solution nak bina tembok..baik tak yah undi ularmak..baik undi sapa yang kaya je..

pfftt..penerapan nilai2 isele konon..last2 negeri mundur stuck di zaman dulu..nilai isele kelaut..more to nilai2 setan and tonic
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|About Us|CariDotMy

26-7-2024 03:00 AM GMT+8 , Processed in 0.093840 second(s), 39 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list