View: 2518|Reply: 6
|
NATIONWIDE KAJANG SERVIS MACAM SAMPAH
[Copy link]
|
|
Edited by Mrs.smith at 11-10-2017 12:07 PM
Hi uols, nak share pengalaman menggunakan servis nationwide Kajang yang servis macam sampah.Hantar barang pada client, nak masuk 3 minggu barang baru sampai dkt customer.Itu pun setelah call berkali-kali dan berminggu, and contact manager.Macam-macam alasan diorg bagi, sekejap esok akan hantar lepas tu tak hantar pun, then bila tanya kenapa tak hantar-hantar bagi alasan kata lori rosak, then cakap akan hantar esoknya.End up masih tak hantar.
Call lagi beribu kali tapi haram nak angkat, last2 minggu ke3 diorg tak hantar tu, nationwide kajang call customer bgtau shipment ada kerosakan, kaki patah.Customer inform pada aku, aku contact manager nationwide di branch tempat aku hantar (muar), mintak diorg tarik balik shipment utk aku baiki kerosakan yg diorg ni dah buat, then nanti aku akan claim duit kerosakan pada diorg, manager nationwide di branch muar cakap okay.
Last-last nationwide kajang call balik customer aku, cakap kaki tak patah pulak, hanya longgar, akan hantar keesokan harinya.Punya la diorg tak nak bertangjawab sbb tak nak kena claim duit ganti rugi.So harini customer aku receive barang, tapi dua kaki tercabut!And yg paling kurang ajarnya, diorg tak hantar pakai lori nationwide pun, diorg hantar barang customer aku tu pakai runner je!Cilaka punya courier servis!Nampak sangat diorg takut and tak nak bertanggung jawab and hantar je barang yg diorg dah rosakkan dekat customer aku!
After aku google, baru aku tau yang NATIONWIDE KAJANG ni mcm puaka, byk ulasan negatif.Aku dah deal dgn natiowide dah lama dah, tak pernah barang aku rosak or lambat penghantaran.Selalu harini hantar esok customer dah receive.Kali ni dah la almost 3 minggu bru dapat, lepas tu keadaan barang rosak, siap hantar pakai runner je!NATIONWIDE KAJANG MEMANG SAMPAH!
siapa pernah berurusan dengan nationwide kajang yg puaka ni boleh share experience korang k.
*mod tlg ubah board ni if salah masuk board.Sorry confuse xtau nak tulis aduan ni kat board mana.
|
|
|
|
|
|
|
|
Sila snap gambar utk tujuan gantirugi. Pastu komplen kat HQ |
|
|
|
|
|
|
|
Ada video kerosakan tu customer bagi.Mengadu dekat manager pun mcm takde tindakan setakat hanya cakap2 tapi tindakan takde.Esok nak face to face dgn manager di branch Muar ni nak tanya apa solusi.Stress la diorg yg salah aku pulak nak menanggung kerugian, nasib la customer paham semua ni bukan salah aku and dia pun tau betapa puaka nationwide kajang tu sbb dia pernah ada problem dgn diorg jugak before ni.
|
|
|
|
|
|
|
|
dh tau guna lagi |
|
|
|
|
|
|
|
Edited by Mrs.smith at 11-10-2017 12:03 PM
sebelum hantar tu xtau pun pasal nationwide kajang tu punya servis macam mana, customer pun inform yg nationwide kajang tu problem after barang dh selamat hantar dah dkt dia and after tak receive dah byk hari.That time baru dia recall and ingt balik yg sebelum ni nationwide kajang pernah hantar barang lmbt jugak dkt dia.Nationwide lain so far okay je.Yg aku tak puas hati nationwide kajang je (receive item).Pikir logik la kalau dh tau takkan la still nak hantar???
|
|
|
|
|
|
|
|
sy lg prefer guna pos laju je |
|
|
|
|
|
|
|
sama macam GDex Batu Caves...
kena masa beli barang kt Court Mamoth..
masa tu stok takder C.M terdekat..yg ada stok kt C.M area putrajaya...
so C.M sana post barang tu guna GDex terdekat..
masalah berlaku bila guna servis GDex batu caves ni..
nak amik barang pihak GDex mintak surat pengesahan dari pihak pengirim..gila payah nak amik barang sendiri..apa khinzirnya pihak yg mengirim kena tulis surat yg mengatakan dia mengirim barang tu...
next time beli barang lagi..pihak yg jual barang ni guna khidmat Gdex batu caves jugak..
kali ni suka2 hati jek runner GDex tu gi serah barang kt makcik sebelah umah...
padahal masa 1st tu punya la susah dia nak release barang kita..mujur la makcik baik ati |
|
|
|
|
|
|
| |
|