cubby_qt Publish time 7-12-2011 07:23 PM

Petua ilangkan cacing di bilik air

salam forumer. harap x salah tempat.

adik ipar dah bising, suh cari petua hilangkan cacing yang suka naik ke bilik air. adik ipar selalu cuci tandas, guna klorox lagi, tapi, masala tu x selesai, qt ni yg geli cacing, apa lagi.. eiiii... masalahnyer(dijangka la), celah2 mozek tu, banyak thakis, so, ada ruang2 tanah, dr situ cacing naik. atau, dari lubang air mengalir. erm... tolong yer.

kilometrico Publish time 11-12-2011 10:44 AM

same ar bilik air haku pon slalu naek cacing yg kecik2 tuh...
basuh ngan clorox ilang ler die 2-3 ari
abes bau clorox tuh die dtg balik...

cubby_qt Publish time 11-12-2011 10:33 PM

xder saper sudi bantu... huhuhu... geli.... ruma taman ni, mcm2 la... kita jaga kebersian uma kita, klu org len x jaga, kita kene gak... huhuu...

jiha1602 Publish time 12-12-2011 02:45 PM

rmh mak aku pon same...
biasa sental lantai bilik air dgn klorek je..
tp nnt dia naik kt celah2 mozek...
kalu x buh mozek..simen je tebal2
agak2 dia blh naik x?

bulanpurple Publish time 12-12-2011 05:39 PM

ohh. memula pikir gak cacing.. tetibe teringattt

ni yg cacing halus2 tu kan. meliuk lentok si cacing ni. belah 10 pon idop lagi >.<
yg cm benang je saiz dia kan

cubby_qt Publish time 13-12-2011 12:36 AM

umah qt tu, cacing memang alus, tapi color merah. klu lantai kering, xde la cacing tu. masalah pada mozek jer ker? ( kat kg x guna mozek, tu x tau)

bulanpurple Publish time 13-12-2011 01:27 AM

arituu ada gak.. aah kale merah. halusss je kan ;P

nak kata ada tanah. toilet bulan ni tgkat 2 >.<

tapi dah xde dah lame.. dlu ingatkan ape.. oh skang bru tau cacing.

cubby_qt Publish time 13-12-2011 02:10 AM

Reply 7# bulanpurple


laaa... baru tau cacing ker? cacing tu klu potong 10 pon x mati ker??? yerk!!!

p/s: amboi... nice signature.... nak join de club leh??? hehehe

bulanpurple Publish time 13-12-2011 02:27 AM

Reply 8# cubby_qt


   aaah.. ngatkan ape la. assume cacing jugak tp x brape sure la time tu. hehehe
x la kerat smpai 10.. hehe. kerat dlm4 cmtu masih gerak2 dia. eiii
skang da xde da. lame da xde. hee


errr... alaa. ni diet x sihat la QT

cubby_qt Publish time 13-12-2011 09:37 AM

Replycubby_qt


kerat dlm4 cmtu masih gerak2 dia. eiii
bulanpurple Post at 13-12-2011 02:27 http://forum.cari.com.my/images/common/back.gif

eeeeeeeeeeeeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii, beraninyer..

sweetlips Publish time 16-12-2011 10:29 AM

selalu klu nampak, terus spray ngan klorox..mengeletek dia jatuh..hehhehhe...
selalu sental pun , masih ada... takut masuk celah kaki je...huhuhuhu

cubby_qt Publish time 16-12-2011 12:24 PM

takut masuk celah kaki je...huhuhuhu
sweetlips Post at 16-12-2011 10:29 http://forum.cari.com.my/images/common/back.gif

leh masuk celah kaki ker?? eiii... bahaya la... dah la ada ank sedara kecik2...huhuhu

AceHand Publish time 17-12-2011 11:57 PM

Hmmm...

salam forumer. harap x salah tempat.

adik ipar dah bising, suh cari petua hilangkan cacing yang s ...
cubby_qt Post at 7/12/2011 19:23 http://forum.cari.com.my/images/common/back.gif


http://acehandspectacelar.com/a/ace/AceBar.gif

Mungkeng boleh cuba guna tabor garam kot sebab secara logiknya cacing suka suasana yang lembab tapi kita tak pernah jumpa cacing kat tempat yang lembab dan masin... Contohnya seperti dekat laut... Dekat sungai tu banyak lar...


Jizzz... Klong! Klong!

cubby_qt Publish time 18-12-2011 01:38 AM

Mungkeng boleh cuba guna tabor garam kot sebab secara logiknya cacing suka suasana yang le ...
AceHand Post at 17-12-2011 23:57 http://forum.cari.com.my/images/common/back.gif

secara logiknyer, bagus cadangan nie... TQ

AceHand Publish time 18-12-2011 02:03 AM

Hmmm...

secara logiknyer, bagus cadangan nie... TQ
cubby_qt Post at 18/12/2011 01:38 http://forum.cari.com.my/images/common/back.gif

http://acehandspectacelar.com/a/ace/AceBar.gif

Cacing tu mesti merayap masok ikot salurang air kuar kan...? Jadi letak ajer garam bebanyak kat situ... Tak payah risau takot tersumbat ke hapa sebab garam tu mesti cair jugak... Worang tetua pakai teknik sama jer untok sinki yang tersumbat pong...


Jizzz... Klong! Klong!

cubby_qt Publish time 18-12-2011 11:38 PM

Reply 15# AceHand

ooooo... tq..tq...

AceHand Publish time 19-12-2011 12:03 AM

Errr...

ReplyAceHand

ooooo... tq..tq...
cubby_qt Post at 18/12/2011 23:38 http://forum.cari.com.my/images/common/back.gif

http://acehandspectacelar.com/a/ace/AceBar.gif

Berjaya ke tak ni...?


Jizzz... Klong! Klong!

cubby_qt Publish time 19-12-2011 02:09 AM

lum buat sbb xder nampak dah cacing tu... tapi.. "klu ko berani muncul wahai sang cacing, siaplahhh....." hahahahaha....

AceHand Publish time 21-12-2011 02:25 AM

Errr...

lum buat sbb xder nampak dah cacing tu... tapi.. "klu ko berani muncul wahai sang cacing, siaplahhh. ...
cubby_qt Post at 19/12/2011 02:09 http://forum.cari.com.my/images/common/back.gif


http://acehandspectacelar.com/a/ace/AceBar.gif

Ko ada buat camne yang dia dah jadi tarak tu...?


Jizzz... Klong! Klong!

cubby_qt Publish time 21-12-2011 04:52 PM

xder wat per, bila kering, dia xder la... ari tu ada banyak lagi, qt letak garam atas dia terus, aahahaha... (gelak jahat), x sempat melenting2, dah kejung
Pages: [1] 2
View full version: Petua ilangkan cacing di bilik air