Vellfire Publish time 15-4-2024 07:09 PM

MAG umum pelancaran dua inisiatif sokongan pelanggan transformatif

https://www.utusanborneo.com.my/sites/default/files/images/article/20240415/ubowebfiller1.jpg

KUCHING: Malaysia Aviation Group (MAG), syarikat induk Malaysia Airlines dan Firefly mengumumkan pelancaran dua inisiatif sokongan pelanggan transformatif, Premier Line dan perkhidmatan Live Chat, sebagai sebahagian daripada rombakan strategik Peta Penglibatan Pelanggannya.
Syarikat penerbangan itu menurut satu kenyataan, juga akan memperkenalkan chatbot dipacu AI di seluruh platformnya, yang dijangka dilancarkan secara berperingkat mulai suku ketiga (Q3) dan seterusnya.
"Premier Line ialah talian panggilan premium khusus yang menawarkan sokongan yang dipesan lebih dahulu dan diperibadikan untuk ahli Enrich Platinum dan Gold.
"Sejak penubuhannya, Premier Line telah mencapai tahap perkhidmatan 100 peratus, melambangkan dedikasi kumpulan untuk menyediakan perkhidmatan dan bantuan yang luar biasa kepada pelanggan setianya.
Selain itu, Malaysia Airlines dan Firefly juga baru-baru ini telah melancarkan fungsi Sembang Langsung di kedua-dua tapak web dan aplikasi mudah alih.
Bagi Malaysia Airlines, Live Chat adalah pengembangan keupayaan sedia ada manakala ciri Firefly Live Chat ialah cirri yang baru diperkenalkan untuk melengkapkan saluran sokongan pelanggan semasa.
"Dengan menerima penyelesaian digital, platform Sembang Langsung memudahkan komunikasi masa nyata dengan pasukan sokongan syarikat penerbangan melalui antara muka sembang, memberikan pelanggan cara yang mudah untuk mendapatkan bantuan atau menyelesaikan isu di mana sahaja mereka berada," tambahnya.
Ciri Sembang Langsung Malaysia Airlines tersedia untuk pengguna dari 7 pagi hingga 11 malam (Waktu Malaysia; +8 GMT), Isnin hingga Ahad (termasuk cuti umum).
Sementara itu, Sembang Langsung Firefly tersedia dari 9 pagi hingga 6 petang (Waktu Malaysia; +8 GMT), Isnin hingga Jumaat (termasuk cuti umum).
"Kami menyedari cabaran yang dihadapi oleh pelanggan dalam mengakses sokongan melalui cara tradisional, oleh itu komited untuk mengukuhkan saluran sokongan kami dengan menggabungkan teknologi canggih untuk mewujudkan sistem yang mantap yang memenuhi keperluan mereka.
"Dengan pengenalan perkhidmatan Premier Line dan Live Chat, kami berhasrat untuk meningkatkan pengalaman pelanggan dan menyediakan sokongan yang disesuaikan kepada ahli Enrich Platinum dan Gold kami yang dihormati serta semua penumpang kami yang dihargai," kata Ketua Pegawai Eksekutif Syarikat Penerbangan daripada MAG Ahmad Luqman Mohd Azmi.
Selaras dengan Peta Penglibatan Pelanggan pihaknya akan terus melabur dalam peningkatan digital untuk meningkatkan pengalaman pelanggan, termasuk pengenalan bantuan chatbot dipacu AI untuk menyediakan pelanggan dengan lebih banyak pilihan dan sokongan yang lancar.
“Inisiatif ini akan terus menyokong usaha kami dalam menjadikan syarikat penerbangan utama kami menjadi antara 10 Syarikat Penerbangan Global Terbaik dan lima terbaik di Asia Pasifik menjelang 2030.
Ia sejajar dengan aspirasi Rancangan Perniagaan Jangka Panjang 2.0 (LTBP2.0) Kumpulan yang lebih luas untuk menjadi kumpulan perkhidmatan pengembaraan dan penerbangan terkemuka di Asia, didorong oleh salah satu daripada lima tonggak strategiknya iaitu 'Digital sebagai asas perniagaan kami' dengan menerima inovasi penyelesaian digital untuk meningkatkan pengalaman pelanggan secara keseluruhan.
Kumpulan kekal teguh dalam dedikasinya untuk meningkatkan sistem sokongan pelanggannya yang kekal sebagai komponen penting dalam penyampaian perkhidmatannya; memastikan pelanggan menikmati perjalanan hujung ke hujung yang lancar dari tempahan ke destinasi ketibaan mereka.
Malaysia Airlines baru-baru ini memperkenalkan perkhidmatan pemindahan terminal peribadi mewahnya yang tersedia secara eksklusif untuk penumpang Enrich Platinum, Business Suite dan Kelas Perniagaan yang melancong dengan syarikat penerbangan itu.
Pelanggan yang melakukan perjalanan ke dan dari Lapangan Terbang Antarabangsa KL Terminal 1 boleh mengalami pemanduan oleh BMW i7 antara Bangunan Terminal Utama dan Bangunan Satelit, menyediakan pilihan perjalanan yang mampan dan premium secara eksklusif untuk penumpang Malaysia Airlines.

https://www.utusanborneo.com.my/2024/04/15/mag-umum-pelancaran-dua-inisiatif-sokongan-pelanggan-transformatif
Pages: [1]
View full version: MAG umum pelancaran dua inisiatif sokongan pelanggan transformatif


ADVERTISEMENT