watie_na Publish time 25-2-2009 09:18 AM

Nak lirik lagu Nasyid by Datin Rafeah Buang

Korang tau tak tajuk lagu and lirik penuh lagu nasyid ni. aku tau sikit je. aku selalu nyanyikan utk anak aku

lebih kurang cam ni

hai anak yg soleh
beruntunglah ayah dan bonda
bagai mata air yg mengalir dlm syurga

Hai anak durhaka
Pintu taubat masih terbuka
Jgn kau teruskan tingkah laku
Yang tercela

Sebagai rimbunan daun2
Senadainya bilangan dosa mu
Ya Allah ampuni lah dia
Hamba bertaubat
:'(

dealova_fan Publish time 25-2-2009 12:11 PM

yg ni kan?

Tajuk : Ya Ilahi Rabbi
Lagu/Lirik : Rafeah Buang
Hakcipta : Warner Chappel Music

Ya Ilahi Rabbi.. Sempurnakanlah pekertiku
Sebagaimana Engkau menyempurnakan wajahku
Kurniakanlah rahmat bahagia ibubapaku
Berikan hidayah pada hati yang tertutup

Sebagai rimbunan daun-daun
Seandainya bilangan dosaku
Ya Allah ampunilah daku
Hamba bertaubat

Hai anak yang soleh, beruntunglah ayah dan bonda
Bagai mata air yang mengalir dalam syurga
Hai anak durhaka, pintu taubat masih terbuka
Jangan kau teruskan tingkah laku yang kecewa

Sebagai rimbunan daun-daun
Seandainya bilangan dosamu
Ya Allah ampunilah dia
Yang telah bertaubat

watie_na Publish time 25-2-2009 01:25 PM

Reply #2 dealova_fan's post

Terima kasih banyak2.
saya kan everytime nyanyi lagu tu (walaupun x betul) mesti menangis. doanya semoga anak2 saya menjadi anak yang soleh...

dealova_fan Publish time 26-2-2009 07:12 AM

Reply #3 watie_na's post

amin...amin...
mudahš×Én menjadi anak yg soleh dan boleh membanggakan
kedua orang tuanya...

MANSTIR Publish time 23-8-2018 07:21 PM

terima kasih, sedap lagu ni https://youtu.be/FEN3rOcpwwo
Pages: [1]
View full version: Nak lirik lagu Nasyid by Datin Rafeah Buang


ADVERTISEMENT