KumbangPoIkaDot Publish time 7-4-2019 11:36 PM

Pak ali dan pari2 tasik


Pada satu hari, Pak Ali pergi ke hutan untuk mencari kayu api. Pabila lalu kat kawasan tasik, Pak Ali tergelincir dan kapak buruknye terjatuh dalam tasik tu. Maka datanglah Pari Pari Tasik kepada Pak Ali.

Pari Pari: "Kenapa dengan kau?"
Pak Ali: "Kapak aku terjatuh ke dalam tasik."

Pari Pari pun menyelam dan kembali bersama kapak perak.
Pari Pari: "Inikah kapak kamu? "
Pak Ali: "Tidak."

Pari Pari pun menyelam dan kembali bersama kapak emas.
Pari Pari: "Inikah kapak kamu?"
Pak Ali: "Tidak, kapak aku buruk sahaja."

Pari pari pun menyelam dan kembali bersama kapak buruk.
Pari Pari: "Inikah kapak kamu?"
Pak Ali: "Ya, itulah kapak buruk aku."

Pari Pari Tasik suka sikap Pak Ali yang jujur itu lalu memberikan ketiga-tiga kapak itu kepadanya.

Pada hari lain pulak. Pak Ali berjalan di sekitar tasik yang sama bersama isterinya. Kali ni isterinye plak yang jatuh ke dalam tasik. Pak Ali susah hati. Maka datanglah Pari Pari Tasik kepada Pak Ali..

Pari Pari: "Kenapa kau bersedih?"
Pak Ali: "Isteriku jatuh ke dalam tasik."

Pari Pari pun menyelam dan kembali bersama Christina Aguilera.
Pari Pari: "Inikah isteri kau?"
Sambil menangis Pak Ali menjawab... "Ya, itulah isteriku..."

Pari Pari pun marah, "Sungguh ku tak sangka, kau yang jujur satu masa dulu telah menjadi tamak".

Sambil menahan pilu Pak Ali menjawab, "Aku bukan tamak, kalau aku kata 'tidak' pada Christina Aguilera... kau akan bawakan pula Britney Spears... Kalau aku katakan 'tidak' juga, barulah kau bawakan isteriku... Bila aku kata 'ya', kau akan berikan mereka bertiga padaku.. Aku yang miskin ni tak mampu tanggung mereka semua.."

Sakurahana Publish time 11-4-2019 10:43 AM

Sedar diri juga pak ali ni kan ..

-Suri- Publish time 3-9-2019 01:11 AM

:lol::lol::lol::lol::lol:


Tasikchini Publish time 4-2-2021 07:22 PM

:lol:.      

kuchibambam Publish time 19-3-2021 03:41 AM

hehehehehheehhehe

ledigugu Publish time 19-3-2021 07:19 AM

Hahahahahahahaha

Nanadjo Publish time 19-3-2021 07:27 AM

Ahahaha nasib baik pak ali sedar diri

donattt Publish time 19-3-2021 10:43 AM

:lol::lol::lol::lol::lol:

jamalee Publish time 19-3-2021 10:45 AM

Hahahahaha

donattt Publish time 19-3-2021 10:45 AM

:lol::lol::lol::lol::lol:

Lovelieeeee Publish time 19-3-2021 01:00 PM

Ceh..hahhahahaja

wajibalQuyub Publish time 19-3-2021 02:31 PM

ini lah kita panggil demokrasi terpimpin hahahaa

Sitinenas Publish time 19-3-2021 02:38 PM

Bagus pak ali hahahahahaha

whimsygirl Publish time 19-3-2021 03:43 PM

Mujur sedar diri, kalau pak ali jujur jugak, jadi filem madu 3 la:huffyhahahaha:lol:

miley95 Publish time 19-3-2021 03:47 PM

Pak ali mujur pak ali sedar....hmmm

Tompoktompok Publish time 19-3-2021 04:01 PM

{:mllaugh:}

ggxoxo Publish time 19-3-2021 07:27 PM

Jujur dan sedar diri :lol:

ciksaenara Publish time 19-3-2021 07:49 PM

bagussss pak ali :2lol:

Kadbaru Publish time 19-11-2021 04:06 AM

Wahh pak Ali sedar diri
Pages: [1]
View full version: Pak ali dan pari2 tasik